Populaarne noorte kardisari auto24 TALENDID RAJALE alustab uut hooaega

foto: Timo Anis

Kolmandat aastat järjepanu Eesti Autospordi Liidu ja Eesti Kardiliidu eestvedamisel alustav laste hobikardisari auto24 TALENDID RAJALE 2015 stardib juba vähem kui kuu aja pärast. 22. märtsil taaskord käivituva hooaja käigus selgitatakse vähem kui kolme kuu jooksul välja mitmed uued tulevikutähed, kellest nii mõnestki on eelmiste hooaegade näitel saanud tipptegijad kardispordi Eesti meistrivõistlustel.

2002. a ja hiljem sündinud poistele ja tüdrukutele mõeldud sarjas võisteldakse hobikartidel, mis loositakse sõitjatele kohapeal. Võistluspäev algab kõigile soojendus- ja kvalifikatsioonisõiduga, sealt edasi pääsevad 15 kiireimat A- ja B-finaali kaudu välja selgitama võistlussõitude parimaid. Lisaks iga etapi väärtuslikele auhindadele loositakse kõikide osalejate vahel välja rohkelt üllatusauhindu.

Sarjas saavad osaleda vaid need lapsed, kes ei ole enne tänavust hooaega omanud võidusõitjalitsentsi. Eelmistel hooaegadel osalemine ei ole aga takistuseks.

Peaauhinnaks taaskord ehtne võistluskart

Sarnaselt eelmiste hooaegadega on ka tänavuse aasta parimale sõitjale auhinnaks ehtne komplektne võistluskart. Sellel aastal on tegemist mudeliga OK1 Speedy, millega auto24 TALENDID RAJALE 2015 üldvõitja saab osaleda Eesti meistrivõistlustel võistlusklassis Mini 60 kas või veel tänavuselgi aastal. Võistluskardi väärtuseks on peaaegu 4000 eurot ning seekord paneb selle välja Talvar Racing.

„Mitmed Eesti praegused tippvõidusõitjad on alustanud oma karjääri hobikardil, üheks tuntuimaks on alles mõned aastad tagasi Eesti parimaks ringrajasõitjaks valitud Martin Rump,“ ütleb Eesti Kardiliidu president Marko Asmer. Tänavugi tippvõidusõidus GT-autodel kaasa lööva Asmeri sõnul on hobikartide näol tegemist autospordi madalaima astmega, mis võiks olla trenni tegemise kohaks igale asjast huvitunule. „Tegemist on kasvulavaga ning mõistagi ei eelda me, et igaühest peaks saama elukutseline võidusõitja. Olulisem on laste põnev huvitegevus.“

Ühe uuendusena peetakse käesoleval aastal eraldi arvestust kiireimate ringide osas. Iga etapi mistahes sessioonil välja sõidetud päeva kiireim ring teenib lisaks väärtuslikule 2 lisapunktile veel ka punkte Neste Kiireima Ringi karika arvestuses. Hooaja lõpus võidab Neste Kiireima Ringi karika sõitja, kes on võidelnud välja kõige enam päeva kiireimaid ringe.

Üks etapp lisaks, sarjas osalemine odavam

Senised kaks hooaega on sisaldanud 6 etappi. Tänavu lisandub sarja aga täiesti uus võistlus, mis kannab nime Citroёn Grande Finale. Tegemist on hooaja viimase stardiga, mis antakse Citroёni Laagri keskuse parkimisplatsile loodaval ajutisel kardirajal.

Seoses asjaoluga, et trenni ei ole võimalik ajutisel rajal varem teha, pakub korraldaja Citroёn Grande Finale hommikul võimaluse kõigile soovijaile enne ametlike soojendussõitude algust rajaga mitme tunni vältel tutvuda.

Huvitav saab Citroёn Grande Finale juures olema punktiarvestus, sest kui eelmise 6 sõidetud etapi seast läheb arvesse 4 parema võistluse tulemus, siis hooaja viimase etapi tulemus mahaarvamisele ei kuulu. Samuti mängitakse Citroёn Grande Finale käigus välja topeltpunktid ning seda ka päeva ametlike sessioonide käigus sõidetud kiireima ringi osas.

Hoolimata lisandunud etapist ei kasva osaleja jaoks sarjas kaasalöömise kulu. Senise 18 euro asemel on ühe etapi osalustasu 15 eurot, mis teeb kogu sarjas osalemise maksumuse senisest veelgi odavamaks.

Koostöös Maanteeameti, Politsei ja Lastekaitse Liiduga

Lisaks põnevale võidusõidule lisandub ka selle aasta võistluspäevadele kasvatuslik mõõde. Kui eelmisel aastal viis lastele sarja iga etapi raames ohutu liiklemise lühiloenguid läbi Maanteeamet, siis tänavu on sekka lisandunud Politsei ja Lastekaitse Liit.

„Ohutu liiklemise põhitõdede ülekordamine ei ole kunagi üleliigne, tänavu anname koostöös Lastekaitse Liiduga edasi veel ka Kiusamisest Vaba Kooli sõnumit. Autosport on atraktiivne spordiala ning meie ülesandeks on kasutada selle populaarsust teistelegi ühiskondlikult väga olulistele teemadele tähelepanu juhtimiseks,“ ütleb EAL peasekretär Margus Kiiver.

Kõik loengud ja töötoad on võistlejatele kohustuslikud, kuid kellegi võistluspäev nende tõttu pikemaks ei veni, sest rajal käiakse kordamööda. Niisama raja ääres seismise asemel saavad lapsed omandada kasulikke teadmisi.

Lisaks tutvustatakse lastele etappide käigus erinevat võistlustehnikat. „Kõigist ei pea saama tippvõidusõitjat, see ei ole ka meie prioriteet,“ tõdeb Margus Kiiver. „Pigem soovime lastes tekitada vaimustust insenerikunsti ja tehnikateaduste vallas.“

Sillutab teed Eesti meistrivõistlustele

Sarja tasavägisusest annab aimu fakt, et selle esimesel hooajal oli viimase etapi eel üldarvestuses võiduvõimalus 3 sõitjal, eelmisel aastal aga koguni 5 noorel võidusõitjal.

Kahe hooaja peale on sarjas osalenud kokku 99 sõitjat ning neist võistluskardile üle kolinud koguni 14. Mis aga veelgi vaimustavam - sõitjad on koheselt asunud Eesti kardispordi meistrivõistlustel ilma tegema. Noored hobikardisarja kogemusega võidusõitjad on osutunud regulaarseteks poodiumikoha taotlejateks ning seda nii võistlustel kui hooaja üldarvestuses.

2014. a hooaja lõppedes on Eesti meistrivõistluste etapivõitjate nimekirja lisandunud aga koguni kolm auto24 TALENDID RAJALE karastusega võistlejat: Andreas Lootus, Mauris Põldma ning Siim Leedmaa. Poodiumikohtade taotlejaid on enamgi ning neid tuleb kindlasti veel juurde.

Sarja täpsem info ja registreerimine: www.auto24.ee/talendidrajale www.autosport.ee ja info@talendidrajale.ee

auto24 TALENDID RAJALE 2015 kalender:

1. etapp 22.03.2015 – Triobet Laagri

2. etapp 05.04.2015 – FK Keskus Õismäe

3. etapp 19.04.2015 – LaitseRallyPark

4. etapp 03.05.2015 – Triobet Laagri

5. etapp 17.05.2015 – FK Keskus Õismäe

6. etapp 31.05.2015 – LaitseRallyPark

7. etapp 07.06.2015 – Citroёn Grande Finale (Laagri)

Kõikide etappide algusaeg on 12:00.

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2016

Järjekordne raamat sarjast „Eesti Autosport“ koondab endas traditsiooniliselt kokkuvõtet aastast Eesti autospordis. Hulgaliselt pildimaterjali, põhjalikud ülevaated, persoonilood ja 2016. aastat kokku võttev statistika. Järjekorras on see juba 14. raamat ja sellise pika traditsiooniga spordiraamatuid pole Eestis palju. Aasta pakkus meile erinevatelt aladelt erinevaid emotsioone ja need on kõik siia kaante vahele pandud.

See raamat on väärikas kokkuvõte 2016. aastast Eesti autospordis ja see leiab kindlasti tee Eesti autospordisõbra raamaturiiulisse. Saadaval nii raamatupoodides kui EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas