Kiirenduse avaetapi kiireim oli Reino Poom

Täna Kiltsi lennuväljal oli Eesti ja Läti kiirenduse meistrivõistluste avaetapil kiireim Reino Poom, kes läbis veerand miili 8,424 sekundiga. Võistlemas oli kokku 72 autot ja mootorratast Eestist, Lätist ja Leedust. 

Kiirenduse hooaja avaetapil võistlesid Balti riikide kiirendajad Eesti ja Läti meistrivõistluste arvestuses. Võimsaim klass oli outlaw, milles enamus osalejaid tegid veel garaažis auto kallal ehitustöid ja nii jõudiski selle klassi starti vaid üks võistleja. Sellegipoolest tasus tema sõite oodata ja vaadata, sest just tema sõitis võistluspäeva kiireima aja. Kui kvalifikatsioonisõitudes jäi tema parimaks ajaks 10,48 sekundit, siis oli selge, et selline tulemus võistlejat ei rahulda, sest tegemist on Eesti rekordiomanikuga. Finaalsõitude ajaks oli ta seadistanud oma autot veelgi ning ka päike oli rajakatet päeva jooksul piisavalt soojendanud, et õhtul sõita kiiremini. Nii sõitiski ta finaalsõidus soolona 8,424 sekundit. Auto heast seadistusest annab aimu see, et Poom lasi pidurdusvarju välja juba tükk maad enne finišit.

Võimsuselt järgmine klass on super comp, kus sõidetakse veerand miili veidi üle 9 sekundi. Ka selle klassi võistlejad peavad pingsalt jälgima raja seisukorda ning seadistama autot nii, et rehvidel oleks võimalik hea haarduvus. Super comp klassi võitis Lauri Soots, kes võitis ka kvalifikatsiooni. Tema põhikonkurendi Mati Põllu autot vaevasid tehnilised probleemid, ent ta suutis siiski võistluse lõpuni sõita ka streikiva mootoriga.

Kõige rohkem osalejaid oli tänavaautode klassides street A ja street B, kus võistles kokku 26 võistlejat. Võimsamas tänavaklassis võitis Kaido Reisser tänavasõiduks sobiliku Audi S4-ga. Vähem võimsa tänavasõidu autode klassi võitis Tarvo Järv Mitsubishi Evo X-ga, edestades lätlase Rolands Ozolinsi Honda Jazzi.

Tõenäoliselt kõige rõõmsam võidu üle on 16-aastane Marcel David Tõeleid, kes osales juunioride klassis. Eelmisel aastal kiirendusvõistlustel osalemist proovinud Tõeleid on rajal ka sel aastal ning tänavu on tal kaks noort konkurenti. Tõeleid pani juba esimesel etapil maksma oma eelmise aasta kogemused ning noppis võidu uute tulijate Dan Siimsoni ja Jako Allika ees.

Võistlusklasside parimad:

Junior Bracket
1. Marcel David Tõeleid
2. Dan Siimson

Outlaw
1. Reino Poom

Super comp
1. Lauri Soots
2. Mati Põld

Street modified
1. Kristo Luhaäär
2. Jevgenijs Bickovs

Sportsman ET
1. Ago Kravets
2. Delvis Siimson

Street A
1. Tarvo Järv
2. Rolands Ozolins

Street B
1. Kaido Reisser
2. Toomas Tuuling

Streetbike
1. Raine Lemvald
2. Martin Veedler

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas