Öökiirendusel võimsaima sõidu tegi lätlane Ilmars Zausajevs

Laupäeval hiliste õhtutundideni Pärnu lennuväljal peetud 10. Speedest Dunlop Nightrace kiirendusvõistlusel jahtisid parimaid aegu võistlejad autodega ja mootorratastega. Päeva kiireimaks osutus lätlane Ilmars Zausajevs, kes läbis veerand miili 8,59 sekundiga.

Öövõistluste 10. sünnipäevale pühendatud Speedest Dunlop Nightrace algas lõunapaiku treeningsõitudega, millele järgnesid aja- ehk kvalifikatsioonisõidud 402,33 meetrisel distantsil. Ajasõitude paremusjärjestuse järgi pannakse paika positsioon finaalsõitudes ehk selguvad võistluspaarid. Uute rekordite jahil olnud võimsaima klassi ehk Outlaw klassi sõitjatest tegi parima kvalifikatsioonisõidu Ilmars Zausajevs, kes sõitis 8,59 sekundit lõppkiirusega 267 kilomeetrit tunnis. Paraku Eesti rekordiomaniku Veljo Einbergi võimsa Buick Grand Nationali mootor sai paar nädalat tagasi toimunud etapil kardetust rohkem kahjustusi, mistõttu osales ta sel etapil asendusautoga, et kvalifikatsioonisõidust koguda pisutki punkte hooaja punktiarvestuse jaoks. Muidu suurepärane asendusauto Chevrolet Corvette ei suutnud konkureerida võimsate Outlaw-klassi autodega ning Einberg veetis finaalsõidud rajaääres konkurente vaadates. Seevastu olid kõva tahtmist täis konkurendid Kristjan Käbi, lätlane Ilmars Zausajevs ja soomlane Juhani Kautto. Juba õhtujaheduses peetud finaalsõitudes oli Käbi esimeseks vastaseks Ken Kasch, kellele Käbi edasipääsemise lootust ei andnud sõites vastasest 2 sekundit kiiremini ehk 9,513 sekundit. Käbi järgmiseks vastaseks oli lätlane Ilmars Zausajevs, kes hoolimata rajale ligitikkuva kaste tõttu tegi siiski pöörase sõidu saades ajaks 8,728 sekundit, mille lõppkiiruseks oli 266,89 kilomeetrit tunnis.

StreetBike klassis jõudsid finaalsõitude esimesest ringist edasi Erko Poska, Raine Lemvald, Priit Serk ja Janar Jundas. Neist võistluspaaridest väljusid võitjatena Lemvald ja Serk, kes hakkasid valmistuma sõiduks esikohale. Võimsamate mootorrataste klassis ProBike finaalsõitude parimad olid Nils Laur, Petri Koivuniemi ja Georg Leonov, kelle seast pidi selguma päeva kiireim mootorrattur. Paraku õhtu edenedes langes ka õhutemperatuur ning peagi pärast päikeseloojangut hakkas võimust võtma udu, mis tekitas rajale niiskuskihi. Peakohtunik tegi otsuse, et mootorrataste ja võimsate autode finaalsõidud jäävad pooleli ning nende paremusjärjestus otsustatakse kvalifikatsioonitulemuste põhjal.

Sõite jätkasid vähem võimsad autod. Street A klassi poodiumi kõrgeima koha võitles endale välja Maria Laine, kes võitis sel teekonnal konkrente Ranel Täpsi, Joosep Järve, Kristo Ojastet ning Raiko Karemad. Järgmise klassi Street B esikoha nimel asusid heitlema Ivo Soldan ja Artis Senkevics. Selleks ajaks oli õhuniiskusest tekkinud udu teinud oma töö ning vasakul rajal sõitnud Senkevicsi juhitud neliveoline Audi kaotas juhitavuse, sõitis üle keskjoone ning möödus napilt konkurendi eest raja parempoolsesse serva. Oli õnn, et Soldanil oli hea reaktsioonikiirus ning jõudis pisut pidurdada, kui konkurent lipsas tema eest risti üle raja. Siis oli selge, et rada on kiirelt muutunud liiga libedaks ning sõitjate ja pealtvaatajate ohutuse tagamiseks tegi peakohtunik otsuse, et kõikide ülejäänud klasside puhul jaotatakse poodiumikohad päeval väljasõidetud kvalifikatsioonitulemuste järgi. Seekord väga oodatud uusi rekordeid ei sündinud. Ilm oli suvine, ent raja tõeliselt kuumaks kütmiseks polnud piisavalt päikest, mis oleks hoidnud rada kuivana ka hilisõhtul, kui udu tahab maad katta. Eelmisel aastal kuumutas suvepäike raja niivõrd kuumaks, et koos hilisõhtuse jahedama ilmaga olid loodud parimad tingimused uute rekordite püstitamiseks. Mullustes tingimustes purustas Veljo Einberg vana Eesti rekordi lausa pool tundi pärast südaööd, sest kuumus hoidis udu rajakattelt eemale.

Autode võistlusklasside paremikud:

Bracket:

1. Ago Kravets

2. Hanno Hantson

3. Delvis Siimson

Street A:

1. Maria Laine

2. Raiko Karema

3. Kristo Ojaste

Street B:

1. Ivo Soldan

2. Artis Senkevics

3. Sven Miilberg

Street-Mod:

1. Gunnar Saar

2. Andres Arnover

3. Ako Luts

Outlaw:

1. Ilmars Zausajevs

2. Juhani Kautto

3. Reino Poom

Mootorrataste võistlusklasside paremikud:

StreetBike:

1. Erko Poska

2. Priit Serk

3. Raine Lemvald

ProBike:

1. Nils Laur

2. Georg Leonov

3. Petri Koivuniemi

Foto: Risto Pakkonen

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas