Offroad Racing Eesti meistrivõistlused jätkusid Põlvamaal, Orol

Eelmisel aastal alustatud uue, Offroad Racing Eesti meistrisarja tänavune hooaeg jõudis möödunud nädalavahetusel teise etapini. Tegu on publikule äärmiselt atraktiivse alaga, kus offroad autodega sõidetakse ringil, kus sõitjaid ootavad ees looduslikud takistused. Raja pikkus oli Orol ca 2,5 kilomeetrit ja suuremas osas publikule nähtav. Eesti meistrivõistluste punktidele sõitsid maasturid klassides ET1 ja ET2, Eesti karikasarja punkte kogusid täisveolised veoautod.

ET1 ja ET2 klassi maasturid on suures plaanis üsna sarnased, oluliseks erinevuseks on ratta läbimõõt. ET1 klassis on selleks maksimaalselt 33'', ET2 klassis aga on lubatud ka suuremad rattad. Seega on üsna tavaline, et ühe autoga sõidatakse kahes klassis. Eraldi arvestust peetakse hooaja kokkuvõttes nii juhtide kui kaasjuhtide osas.

Nädalavahetus Orol algas reedel, kui sõideti kvalifikatsioonid. Laupäeval jätkati võistlussõitudega ET1 ja ET 2 klassidele. Pühapäeval olid stardis veoautod, lisaklassidena startisid ja ATV ja enduurotsiklite klassid.

ET1 klassis suutsid valitsevad Eesti meistrid Toomas Land-Oliver Land oma kvalifikatsioonis saadud esimest kohta hoida ja võitsid etapi. Teisele kohale tulid kvalfikatsiooni teised mehed Ever Kattus-Janek Tiisler ja kolmandaks tõusid kvalifikatsiooni neljandad mehed Tõnu Zeiger-Raul Lukk.

ET2 klassis võttis Toomas Land enda kõrvale Karlis Landi, kuid kvalifikatsiooni parimatel selles klassis, tuli sõit esimesel ringil katkestada. Võidu said Hardo Mere-Joonas Oja, teised kuuendalt kohalt sellele positsioonile tõusnud Tarvo Klaasimäe-Kiur Ojala ja kolmas koht läks Läti Vabariiki, kui kvalifikatsiooni üheksandad mehed Girts Gailitis-Edgars Mitelsons sellel kohal sõidu lõpetasid.

Veokite arvestuses said võidu Hendrik Elandi-Jaak Remmik-Tõnis Aasvee, teised olid Toomas Land-Oliver Land ja kolmandad Raivo Kruusman-Tarno Lonks.

Offroad Racing Eesti meistrivõistluste kolmas etapp sõidetakse Ridala Offroad raames, mis toimub 27.-29. juunil.

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas