Ott Tänakut – Martin Järveoja lahutab Rootsi ralli võidust 51,31 katsekilomeetrit

Rootsi MM-ralli jätkus laupäeval kaheksa kiiruskatsega. Päeva alustasid liidrikohal Teemu Suninen – Marko Salminen (Ford Fiesta WRC), kelle edu Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) ees oli 2 ja Andreas Mikkelsen – Anders Jæger (Hyundai i20 Coupe) ees 17,8 sekundit.

Laupäeva esimeses pooles sõideti kolm katset, millest esimese ehk Rämmeni võidu võtsid Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC). 5,2 sekundi kaugusele jäid meeskonnakaaslased Tänak – Järveoja. Kui katsevõidust jäid eestlased ilma, siis ralli liidrikohast mitte. Suninen – Salmineni edestati katsel 3,8 sekundiga, mis tähendas, et eestlased tõusid 1,8 sekundilise eduga ralli liidriteks.

Kui avakatsel kaotasid Fordil sõitvad soomlased sekundeid, siis järgneval sõiduvea ja lumevallis veedetud aja tõttu ligi poolteist minutit ja kukkusid üldarvestuses kaheksandaks.

Enne hoolduspausi sõidetud Vargasen katsel, kui oli ees ootamas ka kuulus Colins Crest.

Tänak – Järveoja seal suuri riske ei võtnud ning said kirja katse üheksanda aja.

Hoolduspausile said eestlased kindlate liidritena ja juhtisid Mikkelsen – Jæger ees 33,8 sekundiga.

Peale hoolduspausi ootas võistlejaid alustuseks ees hommikuse ringi kolme katse kordused, millest Tänak – Järveoja võitsid esimesed kaks. Enne Vargaseni teist läbimist oli Tänak – Järveoja edu lähimate jälitajate ees juba 51,7 sekundit. Laupäevase võistluspäeva lõpetas kaks õhtupimeduses sõidetud katset, millest esimene sõideti Karlstadi paarisrajal. Väga vesistes tingimustes läbitud katse parima aja said kirja Tänak – Järveoja, kellele see oli ralli viiendaks katsevõiduks. Päeva l

Lõpetanud Torsby Sprindi parimad olid Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC).

Tänak – Järveoja enam päeva lõpetanud katsel riske ei võtnud ning said kirja kaheksanda katseaja.

Pühapäevastele katsetele läksid eestlased vastu 54,5 sekundilises edus. Nende lähimad konkurendid olid Mikkelsen – Jæger ja Esapekka Lappi – Janne Ferm (Citroen C3 WRC), kes lõpetasid päeva täpselt identse ajaga. Kaotust Tänak – Järveojale 54,5 sekundit.

„Olen väga rahul. Eile oli meil kõvasti tööd, et sellisesse positsiooni jõuda, täna oleme tänu sellele aga väga hea rütmi ja hea autoga sõitnud, lausa sõitmist nautinud. Kõik on korras, auto töötab hästi ja see teeb meie elu lihtsaks,“ sõnas Tänak Delfile.

„Meie asendis saame olukorda kontrollida ja rahulikumalt sõita. Tundub, et homme läheb külmemaks, nii et saame viimase kolme katse ajal jää peal lõbutseda. Kui punktikatselt ka paar punkti võtta, oleks kõik väga kena,“ jätkas eestlane.

 

Rootsi MM-ralli järjestus peale SS16

1.Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC 2:19:31.7

2.Lappi / Ferm Citroën C3 WRC +0:54.5

= Mikkelsen / Jaeger Hyundai i20 WRC +0:54.5

4.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC +0:56.8

5.Evans / Martin Ford Fiesta WRC +1:08.7

6.Meeke / Marshall Toyota Yaris WRC +1:36.5

7.Loeb / Elena Hyundai i20 WRC +1:38.1

8.Tidemand / Floene Ford Fiesta WRC +3:08.0

9.Veiby / Andersson Volkswagen Polo R5 +5:23.4

10.Huttunen / Linnaketo Škoda Fabia R5 +5.35.4

 

Kui ralli üldarvestuses hoiavad enne viimast võistluspäeva liidrikohta Tänak – Järveoja, siis Juunior WRC arvestuses lõpetasid päeva teisel kohal Roland Poom – Ken Järveoaja. Eestlased sõitisid laupäeval väga targalt ning tõusid tänu konkurentide eksimustele kaks kohta.

Ken Torn – Kuldar Sikk võitsid küll päeva jooksul kaks juunioride arvestuse katset, kuid keerasid oma võistlusauto 13. katsel külili ning kaotasid sellega palju väärtusliku aega.

Pühapäevastele katsetele startisid Torn – Sikk kümnendana.

„Ma arvan, et see tänane võistluspäev on olnud mu senise karjääri üks raskemaid.

Olud olid väga rasked ja oli kohe aru saada, et siin peab peaga sõitma. Seal kus tunne oli hea, seal me proovisime ka tempot teha ja saime ühel katsel kirja ka teise aja. Kiirust meil oleks, a see pole sellel rallil seekord peamine,“ võttis Roland keerulise, a eduka võistluspäeva kokku.

„Ühel katsel oli meil tehniline probleem, kui auto näitas korraga kirja error, a õnneks restart aitas ja kaotasime sinna u. 10-15 sekundit, kuid õnneks saime edasi sõita. Pühapäeval me kindlasti riske võtma ei lähe ning plaanime oma kohta hoidma minna. Hetkel veel täpseid ilmaolusid ei tea, mis meid homme ees ootavad, kuid vaatame üle ja vastavalt sellele teeme ka rehvitaktiga,“ jätkas Poom.

Pühapäeval jääb veel Rootsi MM-rallil sõita kolm kiiruskatset ja läbida 51,31 katsekilomeetrit.

 

JWRC klassi Rootsi MM-ralli järjestus peale SS16

1.Kristensson – Appelskog

2.Poom – Järveoja +1.44,0

3.Solans – Barreiro +3.44,9

10.Torn – Sikk +25.27,0

 

Foto: Ray Põder

Tekst: Rauno Paltser

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas