Ott Tänakut ja Raigo Mõlderit lahutab karjääri esimesest MM-võidust 59,60 katsekilomeetrit

Tekst: Margus Kiiver

Foto: @World

Reede õhtu Poolas lõppes Ott Tänakule ja Raigo Mõlderile (Ford Fiesta RS WRC) ning Eesti rallifännidele suurepärase emotsiooniga ja MM-ralli jätkus laupäeva hommikul. Ralli pikimal võistluspäeval ootas võistlejaid ees seitse kiiruskatset kogupikkusega 124,58km, kirjutab Rauno Paltser oma blogis.

Enne lõunast hoolduspausi sõideti ära kolm kiiruskatset, mille kõigi võidud võtsid ralli liidrid Tänak – Mõlder. Kui päeva alustasid eestlased VW duo Andreas Mikkelsen - Anders Jæger (VW Polo R WRC) ees 4,2 sekundilise eduga, siis lõunaseks hoolduspausiks oli see vahe suurenenud 18 sekundi peale. Peale hoolduspausi ootas võistlejaid ees kolm korduvkatset ning päeva lõpetas Mikołajki Arena publikukatse. Ralli pikima Stańczyki kiiruskatse teise läbimise võitis Mikkelsen, kes edestas katsel teise aja saanud Hayden Paddon – John Kennardit (Hyundai i20 WRC´16) 0,1 ning nädalavahetusel alles esimese TOP3 aja välja sõitnud Jari-Matti Latvalat – Miikka Anttilat (VW Polo R WRC) 1,4 sekundiga.

Tänak – Mõlder alustasid korduvkatseid neljanda katseajaga, kaotades katse võitnud VW duole 1,5 sekundiga. Üldarvestuses jätkasid liidritena eestlased, kelle edu Mikkelseni ees oli 16,5 ja Paddoni ees 23,5 sekundit. Järgnevana sõidetud Babki kiiruskatse teise läbimise võit läks Citroeni sõitjale Stéphane Lefebvrele. Katse teise aja sõitis välja Mikkelsen +1,2 ja kolmas oli Thierry Neuville +1,3. Sarnaselt eelmise katsega näitas Tänak ka järgneval katsel neljandat aega, kaotades katse võitnud Citroeni piloodile 2,6 sekundiga. Kui eelmisel katsel kurtis eestlane kohati kehva pidamist, siis selle katse lõpus oli eestlane taas tulemusega rahul ning pidamine oli jälle hea. Üldarvestuses oli DMACK World Rally Team ja VW Motorsport sõitjate vahe 15,1 sekundit. Kolmandana jätkas Hayden Paddon, kes kaotas Tänakule 24,4 sekundiga.

Laupäeva viimase pika kiiruskatse võitis Latvala. Vaid 0,2 sekundiga kaotas soomlasele Tänak ning kolmas oli Paddon, kes kaotas omakorda eestlasele 0,2 sekundiga. Andreas Mikkelsen tegi katsel väikese sõiduvea ning sai katselt kirja kuuenda katseaja ning andis tänu sellele Tänakule ära 4,4 sekundit. Viimasele 2,5km pikkusele publikukatsele startis Tänak 19,5 sekundilise eduga Mikkelseni ja 24,6 sekundilise eduga Paddoni ees. Päeva viimase katsena sõidetud Mikołajki Arena publikukatse võitsid ralli liidrid Tänak – Mõlder, kes edestasid 0,7 sekundiga Neuville ja 1,6 sekundiga Sebastien Ogieri. Andreas Mikkelsen kaotas Tänakule 1,8 ning Hayden Paddon 3,2 sekundit. Seega on ka laupäevase päeva järel Poola MM-ralli liidrid Ott Tänak – Raigo Mõlder, kelle edu Andreas Mikkelsen - Anders Jæger ees on 21,3 ja Hayden Paddon – John Kennard ees 27,8 sekundit.

„Tänane päev on olnud taas väga hea ning me surusime viimasel katsel väga kõvasti. Paaris kohas oli meil juba ka paar momenti, kuid usun, et sellest hetkel piisab. Kas ma suudan selle homme ära vormistada? Miks mitte? Auto töötab ja me naudime seda, mida me teeme. Tean, et homseks lubatakse vihma, kuid meil on tagataskus veel üks jokkerkaart, mida me veel pole see ralli kasutanud-DMACK pehmed rehvid, mis on märgades tingimustes väga head, seega sadagu aga,“ võttis ralli liider Tänak võistluspäeva ja ees ootava kokku. 

Karl Kruuda ja Martin Järveoja hea tulemuse rikkus tehniline probleem

WRC2 arvestuses alustasid tänast võistluspäeva neljandalt kohalt Karl Kruuda – Martin Järveoja (Ford Fiesta R5). Kõigil laupäeva ennelõunal sõidetud katsetel näitasid eestlased WRC2 arvestuse viiendat aega. Lõunasele hoolduspausile tulid DMACK meeskonna sõitjad oma klassi neljandal kohal. Peale hoolduspausi jätkunud ralli esimesel korduvkatsel said Kruuda – Järveoja kirja taaskord viienda katseaja. Kruuda sõnas peale esimest korduvkatset, et hoidus katsel liigsetest riskidest, sest katsel olid väljas väga suured kivid ning väga loll oleks enda hea tulemus nii ära rikkuda. Päeva teisel korduvkatsel said eestlased kirja kuuena katseaja, kaotades katse võitnud Esapekka Lappi – Janne Fermile (Škoda Fabia R5) 12,9 sekundiga. Kokkuvõttes jätkasid Kruuda – Järveoja WRC2 klassi neljandal kohal.

Kahjuks jäid Karl ja Martin päeva eelviimasel katsel tehnilise probleemi tõttu rajaäärde. Meeste Fiesta R5 masina mootori õliradika torusse tekkis väike kulumise sälk, millest hakkas SS15 lõpus õli lekkima. Karl ja Martin üritasid seda parandada, kuid kuna seal torus surve sees, siis SS16 stardis lõi kõik õli välja. Sander Pärn ja James Morgan hoiavad peale laupäevaseid katseid WRC2 klassi 12.kohta.

Poola MM-ralli jätkub pühapäeva hommikul Eesti aja järgi 09:20. Võistlejaid ootab kaks korduvkatset, mille kogupikkus 59,60km. Ralli punktikatse on SS21 Sady 2 (8,55km). Homseks lubatakse vihma, seega saavad olema väga-väga põnevad ja libedad lõpukilomeetrid. Kui Tänak ja Mõlder toovad homme Fordi võitjana finišisse, siis on see Fordile võit üle pea 4 aasta, sest Fordi viimane võit pärineb aastast 2012, kui Jari-Matti Latvala võitis Walesi ralli.

73. PZM Rajd Polski - Rally Poland 2016 järjestus peale SS17:

1.Tänak / Mõlder Ford Fiesta RS WRC 02:05:37.2

2.Mikkelsen / Jaeger Volkswagen Polo R WRC +0:21.3

3.Paddon / Kennard Hyundai i20 WRC '16 +0:27.8

4.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC '16 +0:43.5

5.Latvala / Anttila Volkswagen Polo R WRC +01:04.5

6.Ogier / Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +01:08.1

7.Lefebvre / Moreau Citroën DS3 WRC +01:21.1

8.Breen / Martin Citroën DS3 WRC +01:33.2

9.Camilli / Veillas Ford Fiesta RS WRC +02:10.6

10. Østberg / Fløene Ford Fiesta RS WRC +02:14.9

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2019

Meie autospordi kuldne aasta kogu oma kirevuses on nüüd kaante vahel ja saadaval raamatukauplustes üle Eesti ja veebipoest aadressil http://makse.autosport.ee/shop

Saa teada meie aegade kirkaima spordisaavutuse telgitagustest asjaomaste suu läbi, loe sisutihedaid ja värvikaid kokkuvõtteid erinevate autospordialade aasta olulisematest sündmustest-sarjadest ja naudi efektseid ülesvõtteid, mis nähtut-kogetut parimal moel edasi annavad.

veebitehas