Portugali MM-ralli võitsid Sébastien Ogier – Julien Ingrassia

tekst: Rauno Paltser

Portugali MM-ralli jätkus pühapäeva ennelõunal ning võistlejaid ootas neli kiiruskatset, mille jooksul läbiti kahel korral Fafe kiiruskatse, mis kuulus oma hooaja ühe vingema hüppe poolest ning mis meelitab seda vaatama kümneid tuhandeid rallifänne.

Päeva alustati 11,18 km pikkuse Fafe katse esimese läbimisega, mille võit läks Hayden Paddonile ja Sebastian Marhsallile (Hyundai i20 Coupe WRC). Katse teised olid Ott Tänak – Martin Järveoja (Ford Fiesta RS WRC´17), kes jäid Hyundai sõitjatest 2,6 sekundi kaugusele. Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) jäid katsevõitjatest kolmandana maha 2,7 sekundiga.

Päeva teise katsena sõideti 11,91 km pikkuse Luílhas esimene läbimine, mille võidu võtsid ralli liidrid Sébastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta RS WRC´17). Katse teise aja jagasid omavahel Hyundai sõitjad Theirry Neuville ja Dani Sordo. Tänak – Järveoja said päeva teiselt katselt kirja neljanda aja +3,6.

8,66 km pikkuse Montim kiiruskatse võit Paddon – Marshallile, kellele see oli päeva teiseks katsevõiduks. Katse teine aeg Citroeni sõitjatele Kris Meeke – Paul Nagle (Citroen C3 WRC) +2,1 ja kolmas Elfyn Evansile – Daniel Barrittile (Ford Fiesta RS WRC´17) +3,4. Tänak – Järveojale ralli eelviimaselt katselt kümnes aeg + 6,1.

Ralli viimase katsena sõideti Fafe katse korduvläbimine, mille võidu võtsid Ott Tänak – Martin Järveoja. Tänaku võitis ralli punktikatse viimane möödunud aasta Walesi MM-rallil.

5 lisapunkti teeninud eestlased edestasid Neuville – Gilsouli 0,4 ja Evans – Barrittit 1,5 sekundiga. Punktikatse neljanda aja ja kaks MM-punkti teenisid Toyota Yaris WRC-l debüüdi teinud Esapekka Lappi – Janne Ferm. Viimasel katsel keerasid oma Škdoa Fabia R5 üle katuse ja katkestasid kümnendalt kohalt WRC2 klassi liidrid Andreas Mikkelsen - Anders Jæger, mis tähendas, et Lappi – Ferm tõusid koha võrra ning teenisid oma WRC debüütrallilt kokku 3 MM-punkti.

Ralli üldvõidu ja punktikatse viimase punkti võtsid Sébastien Ogier – Julien Ingrassia, kellele see oli karjääri 40. ning viiendaks Portugali MM-ralli võiduks. Kusjuures Ogier – Ingrassia võitsid esimest korda ralli, mis toimus Põhja-Portugalis. Varasemad neli võitu pärines ajast, kui ralli sõideti Lõuna-Portugalis.

Portugali MM-rallil vahetus liider kuuel korral ning mitte ükski sõitja ei suutnud kahte järjestikust katset. MM-ralli hooaeg jätkub kolme nädala pärast Itaalias, kui 9.-11.juunini sõidetakse Sardiinia MM-ralli.

Vodafone Rally de Portugal lõppjärjestus:

1.Ogier / Ingrassia Ford Fiesta WRC '17 3:42.55.7

2.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +0:15.6

3.Sordo / Martí Hyundai i20 Coupe WRC +01:01.7

4.Tänak / Järveoja Ford Fiesta WRC '17 +1:30.2

5.Breen / Martin Citroën C3 WRC +1:57.4

6.Evans / Barritt Ford Fiesta WRC '17 +3:10.6

7.Hänninen / Lindström Toyota Yaris WRC +3:48.9

8. Østberg /Fløene Ford Fiesta WRC '17 +5:29.7

9.Latvala / Anttila Toyota Yaris WRC +5:43.6

10.Lappi / Ferm Toyota Yaris WRC +8:13.3

 

Tekst: Rauno Paltser (Rallihullu sõidupäevik)

Foto: M-Sport

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas