Rahvaralli Pandivere Talv peeti ideaalsetes oludes

rally.ee

Eesti Autospordi Liidu rahvaralli karikavõistlused said alguse 14. veebruaril Lääne-Virumaal peetud Pandivere rahvaralliga, kus kaheksas masinaklassis kokku osales 81 võistluspaari. Kavas oli 13 kiiruskatset, millest neli viimast sõideti pimedas. Katsekilometraaž oli rahvaralli kohta üsna tavatu, mõõtu võeti enam kui neljakümnel kilomeetril.

Võitsid tänavuse Pandivere rahvaralli esimest korda koos võistelnud Andri Sirp - Jarmo Liivak. "Minu kaardilugeja Alari Lunts pakkus välja, et Jarmo võiks ehk seekord kõrvale tulla. Ta oli huvitatud ja meil klappis koostöö suurepäraselt," rääkis Andri Sirp.

Koduümbruse teedel Rakkes võidu sõitnud Andri Sirp tunnistas, et kuigi kohad olid tuttavad, ei saa siiski ainult seda edu võtmeks lugeda. "Kindlasti oli selles osas minul mingi eelis, kuid päeva teise poole katsed olid mulle sama võõrad, kui teistele võistlejatele - seal aga põhivärk toimuski," märkis ta.

Viienda katse stardis said Sirp - Liivak valestardi eest 10 sekundit trahvi, kuid nad suutsid sellele vaatamata ralli võita. "Rakke katse stardis oli auto kiirele natuke liiga ligidal. Nagu kell 59 näitas, vajus auto kiireni. Aga see oli minu enda viga, ma ei kasutanud käsipidurit," kommenteeris ta. "Ärevaid hetki rajal oli aga hulgi, kaheksa kindlasti. Need olid kohad, kus tundus, et läheb jamaks. Juhtumisi oli küll palju, aga neist kõige tõsisem kaheksandal katsel - lõikasime liiga sisse, seal oli kivi, mis lõi tagaratta viltu ja velje kõveraks, mille peale rehv läks tühjaks."

Teistkordselt Mitsubishi Lancer Evo üheksal võistelnud mees tundis heameelt, et lõpuks ometi õnnestus tal rahvarallil sedavõrd hea tulemus kirja saada. "Esimene võistlus selle autoga oli mulle Otepää rahvasprint. Nüüd aga tuli esimene poodiumikoht üldse. Neljas olen varem olnud, kolme hulgas mitte."

Andri Sirp - Jarmo Liivak saavutasid üldvõidu ning esikoha klassis 4WD. Ka järgnevad skuus positsiooni hõivasid neljarattaveolise autoga sõitnud võistlejad. 19,1 sekundilise kaotusega võitjaile saavutasid teise koha Gert Aasmäe - Vally Soopalu (Mitsubishi Lancer Evo 9). Kolmandad olid Are Uurimäe - Tanel Paut (Subaru Impreza STI), keda jäi võitjaist lahutama 36,4 sekundit.

Ülivõimsa esituse tegid Honda Civicul sõitnud Robert Virves - Gert Virves, kes lõpetasid ralli üldarvestuse kaheksandal positsioonil, olles ühtlasi kiireimad kaherattaveoliste autode tinglikus pingereas. J16 klassis võitnud Saaremaa autosportlased edestasid samas masinaklassis osalenud rivaale Mihkel Kelgot - Marko Kelgot ligemale kümne ja poole minutiga.

"Saime ühtlaselt head ajad katsetelt. Katsed õnnestus suuremalt jaolt puhtalt läbida ja hanges me ei istunud. Kuigi klassisiseselt ei olnud meil pingelist võidusõitu, pidasime silmas teisi 2WD autodel sõitnuid. Neid aegu oli vahva vaadata," kommenteeris Gert Virves. Et esimest korda rahvarallil osalenud Robert Virves saavutas sedavõrd hea tulemuse, tuli poistele endile samuti üllatusena. "Apse on talvel lihtne teha ja seeläbi aega kaotada, kuid Robertil õnnestus hoogu hoida," lisas kaardilugeja.

Nagu J16 klassis, oli ka kuni 18-aastaste vanuserühmas J18 seekord võistlustules vaid kaks võistluspaari. Võitjaiks osutusid Martin Jaanus - Kalle Kruusma (VAZ 2105). Mihkel Truu - Priidu Saart (BMW 316) kaotasid neile 10 minutit ja 23,5 sekundit.

Kõige enam oli osalejaid masinaklassides 2WD-S ja 2WD-V, kummaski 16. Üle 1,8-liitrise mootoriga kaherattaveoliste autode arvestusklassis saavutasid esikoha Imre Vanik - Janek-Peep Ojala (Nissan Sunny). Teise tulemuse said kirja Indrek Tammel - Andres Tammel (Ford Escort) ning kolmandad olid Peeter Tammoja - Martin Müganen (Opel Corsa).

Imre Vanik ja Janek-Peep Ojala olid üldarvestuses kümnendad ehk J16 ning 2WD-V klassi võitjate selja taga. Ojala selgitas, et jää- ja lumeradadel ongi väiksema mootoriga autod sageli kiiremad, kuna võimsamatel autodel käivad rattad tühja. Läinud aastal Honda Civic Type-R autoga võistlema asunud Imre Vanik tegi seekordse sõidu kaasa Janno Nuiamäe Nissan Sunnyga, kuna ta ei ole "taiperiga" veel küllaldaselt harjunud ning see ei käitu lumel nii hästi.

"Meil kõik laabus," kommenteeris Ojala äsjast võidusõitu. Ta möönis vaid, et kaardilugejal tuli olla mitmel kiiruskatsel vaid reisija, kuna stenogrammi seekord korraldajad ei andnud: "Meil oli kasutada kaart, millel rada joonena peal. Üksikud kurvid olid kirjas legendiraamatus."

Kuni 1,8-liitrise mootoriga autode arvestusklassis saavutasid võidu Targo Pajur - Siim Käsik (Honda Civic). Indrek Tuur - Inger Tuur (VW Golf) olid teised ning Rivo Vähi - Mirko Kaunis (Honda Civic) kolmandad.

Rivo Vähi märkis, et kuigi tulemuseks madalaim poodiumikoht, on siiski põhjust rahul olla. "Minu arust läks meil hästi," sõnas Võrumaa autosportlane, kes viimati osales rallil viis aastat tagasi. "Võibolla see paus on tõesti oma jälje jätnud," märkis ta. "Samas ei ole meie autol plokkdiferentsiaali, mis nüüd peaks olema lubatud. Mulle tundus, et libedatel katsetel olime aeglasemad, aga kiirematel ja rohkem pidamist pakkuvatel katsetel. Veidi probleemne oli see, et pidi silma järgi sõitma. Sellest tulenevalt muidugi me ei pingutanud ka, kuna ei teadnud, mis ees tuleb. Vigu me ei teinud ja hange ei sõitnud."

SU klassis alustas rallit 15 autot, neist finišeeris 13. Veenva eduga saavutasid seal võidu Rainer Meus - Elari Jallajas (VAZ 2105), kes absoluutses paremusjärjestuses olid 14. kohal. Kolme sekka mahtusid SU klassis veel Vallo Vahesaar - Raido Pajussaar (VAZ 2101) ning Raul Aava - Kristjan Peegel (VAZ 2107).

Rainer Meus ütles, et kuigi ta rahvarallidel sel hooajal karikasarja võitu ei jahi, otsustas ta Vao Külaseltsi korraldatud rahvaralli mitmel põhjusel kaasa teha. "Seal sai palju kilomeetreid sõita. See aitas n-ö kätt soojas hoida enne Võru rallit. Žiguli tunnetus peab ikka sees olema," kommenteeris klassivõitja. "Meil sujus võistlus väga hästi ja rahvarallit tänavarehvidega sõita oli päris lõbus - kõi võrrelda sportrallil piikidega sõitmist autolaiusel metsateel kiirusega 150 km/h."

Moskvitšide klassis asus Rakkes ralli starti 11 ekipaaži. Lõpetas Pandivere rahvaralli 9 Moskvitši. Võitsid Ermo Jeedas - Indrek Kirss (AZLK 2140). 9,5 sekundit kaotasid neile teise tulemuse kirja saanud Tarmo Kikkatalo - Einar Mets (AZLK 2140). ML klassis kolmandaks platseerunud Reigo Raadik - Andres Aller (IZ 412) jäid võitjapaarist minuti ja 35,3, sekundi kaugusele.

Naisvõistlejaist osutusid sel korral parimaiks Tiina Ehrbach - Nele Jalakas (VW Golf). Aira Lepp - Ain Lepp (Nissan Sunny) olid teised ning Annika Vänt - Anti Eelmets (Honda Civic) kolmandad.

Rakke, Koeru ja Järva-Jaani vallas peetud rahvaralli lõpetas 70 võistluspaari.

Pandivere rahvaralli 2015 tulemused

1. Andri Sirp - Jarmo Liivak (Mitsubishi Lancer Evo 9) 43:05,9

2. Gert Aasmäe - Vally Soopalu (Mitsubishi Lancer Evo 9) +19,1

3. Are Uurimäe - Tanel Paut (Subaru Impreza STI) +36,4

4. Meelis Elbre - Enda Elbre (Mitsubishi Lancer Evo 8) +38,2

5. Siim Liivamägi - Elvis Pukk (Mitsubishi Lancer Evo 5) +1:46,9

6. Antti Kangro - Avo Kangro (Mitsubishi Lancer Evo 10) +1:47,0

7. Martin Vaga - Joosep Ausmees (Mitsubishi Lancer Evo) +3:23,5

8. Robert Virves - Gert Virves (Honda Civic) +5:14,1

9. Targo Pajur - Siim Käsik (Honda Civic) +5:38,4

10. Imre Vanik - Janek-Peep Ojala (Nissan Sunny) +5:48,6

Pandivere Talv detailsed tulemused

Rahvaralli KV punktiseis

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas