Ralf Aron võitis Imolas kaks sõitu ja tõusis Itaalia F4 sarjas taas liidriks

Imola ringrajal toimunud Itaalia vormel-4 meistrivõistluste etapil võitis Ralf Aron kaks sõitu kolmest ja tõusis sarja punktitabelis taas liidrikohale. Kvalifikatsioonisõitudes, kus jagati stardikohad esimeseks ja kolmandaks võistlussõiduks oli Ralf Aron mõlemal korral kindlalt kiireim. Kuigi esimeses sõidus edestas ta oma tiimikaaslast vaid ühe tuhandiku sekundiga, siis ei tulnud see ring Ralfil tegelikult kõige puhtamalt välja.

"Olime juba vabatreeningutel kiireimad ja kvalifikatsioonis õnnestus näidata sama head tempot," kommenteeris Ralf Aron. "Kvalifikatsioonisõidu see ring, kus ma vaid 0,001 sekundiga tiimikaaslast edestasin, oleks võinud ka mitu kümnendikku kiirem olla, aga tegin ise ühe väikse vea ja lisaks pidin ka ühest aeglasemast autost mööduma."

Avasõidus startis Ralf seega parimalt stardikohalt ja õnnestunud stardi järel kasvatas edumaa peagi mitmele sekundile tiimikaaslase Guan Yu Zhou ees. Selles järjekorras ka finišeeriti ja nii teenisid Prema Powerteami sõitjad kaksikvõidu. Ralf aga tõusis uuesti sarja liidriks.

"Esimeses sõidus tegin enam-vähem normaalse stardi ja edasi oli kõik igati kontrolli all," rääkis Ralf Aron. "Tegelikult oli isegi jõudu veidi kiiremini sõita, ja kuna meie nimel polnud ka kiiremat ringi, siis öeldigi mulle enne viimast ringi, et tõsta nüüd tempot. Nii sain enda nimele kirja ka sõidu kiireima ringi."

Teist sõitu alustas Ralf kümnendalt stardikohalt, sest avasõidu esikümme alustasid pööratud järjestuses. Eestlase ees ja taga toimus mitmeid avariisid ning samas tegi Ralf ka paar ilusat möödasõitu. Finišilipu alt sõitis Ralf läbi viiendana, aga siis tuli teade karistuse kohta, mis röövis temalt selle koha.

"Pääsesin ümberringi toimunud avariidest ja ühest tõeliselt napilt, kui olin vahepeal võitlemas juba kolmanda koha pärast," kommenteeris Ralf. "Pärast sõitu aga teatati meile, et olin teinud ühe möödasõidu kollaste lippude alas, mis olid väljas ühe avarii tõttu. See aga tähendas, et mind karistati 25 sekundilise ajatrahviga. Ma tõesti ei märganud neid lippe ja ka tiim ei teadnud asjast midagi kui alles pärast võistlust."

Kolmandat sõitu alustasid Ralf ja tema hiinlasest tiimikaaslane Zhou taas esireast ning väga hea stardi teinud Ralfi edu kasvas kiiresti paarile sekundile. Ühe suurema avarii tõttu sõitis peagi rajale ohutusauto, aga ka selle lahkumise järel toimunud kordusstart õnnestus Ralfil hästi ja nii saavutasid Prema Powerteami sõitjad taas kaksikvõidu, Ralf esimene ja Zhou teine.

"Kolmandas sõidus polnud mingeid probleeme ja tempo oli algusest lõpuni väga hea," rõõmustas Ralf Aron. "Nädalalõpp oli väga edukas, sest võitsin mõlemad ajasõidud, kaks võistlussõitu ja mõlemal sõidul sain kirja ka parima ringiaja. Lisaks tõusin ka uuesti meistrisarja liidriks"

Ralf Aroni järgmiseks võistluseks on Itaalia meistrisarja neljas etapp, mis toimub kahe nädala pärast Mugello ringrajal. Saksamaa vormel-4 sarja etapil järgmisel nädalal Ralf Aron ja Prema Powerteam ei osale, sest ühiselt võeti vastu otsus, et keskendutakse edaspidi vaid Itaalia sarjale. Hooaja jooksul tehakse ehk siiski Saksamaal kaasa üks või kaks sõitu.

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas