Rallikrossi kiireimas klassis on tänavu näha nii uusi kui vanu tegijaid

Olerex Eesti rallikrossi meistrivõistluste esimene etapp sõidetakse Elva lähedal Kulblohu rajal. Enne seda aga toimub juba sellel laupäeval samal rajal hooaja avamine, mis toimib treeningu ja viimase lihvi andmisena enne esimest etappi. Enne seda räägime juttu Olerex Eesti rallikrossi meistrivõistluste kiireima klassi, SuperCar teemadel. Jaht meistritiitlile läheb tänavu väga põnevaks, sest lisaks senistele tegijatele tulevad kaarte segama ka uued mehed ja masinad.

Eelmise aasta põneva hooaja lõpetas Olerex Eesti rallikrossi meistritiitliga Helmet Palm (Mitsubishi Lancer EVO), kes edestas napi ühe punktiga ringrajalt rallikrossi tulnud Ruve Veskit (Mitsubishi Lancer EVO). Kolmas oli Andri Õun (Ford Fiesta), kellele möödunud hooaeg oli rallikrossis alles teine. Nendest kolmest mehest on rivis tänavu kaks, meile teadaolevalt Ruve Veski tänavu ei sõida. Vähemalt mitte tervet hooaega, kuid on kuulda olnud, et mees mõtleb tänavu Pärnuys auto24ringil sõidetavate rallikrossi etappide peale. Loodame teda seal sõitmas näha. Kindlasti on Palmil ja Õunal tänavu soov sõna sekka öelda kõrgemate kohtade jagamisele, kuid selge on see, et lihtne pole see kellegile. Enne avaetappi võistlejaid vaadates saab selgeks, et tuleb väga tiheda konkurentsiga SuperCar hooaeg.

Lisaks eelpool maninitud sõitjatele peab kindlasti silma peal hoidma nii Jarmo Võsal, kes keskendub nüüd 100% rallikrossile, möödunud hooajal aitas ta lisaks rallikrossi sõitmisele kaardilugejana Markus Abramil tulla autorallis Eesti meistriks. Tänavu püüab ta Ford Fiestaga häid tulemusi saavutada. Tugeva autosporditaustaga Priit Karjus, kes eelmisel aastal liitus rallikrossiga on stardis ka tänavu, tema Audit on selleks hooajaks korralikult uuendatud. Paljud teisedki eelmiste hooaegade sõitjad on tänavu kohal. Risto Lepik sõidab poolest hooajast uue autoga, Reinsalu Sport garaazis on ettevalmistuses Ford Ka Supercar.

Eelmisel aastal sarjaväliselt Hipodroomi etapi kaasa teinud Sten Oja on sellel aastal võtnud endale sihiks teha kaasa terve meistrisari. Töö Mitsubishi Lancer EVO võistlusautoga käib, laupäeval toimuvale trennipäevale ta veel ei jõua, kuid esimeseks etapiks peaks asjad kõik valmis olema.

„Tänavu teeme kaasa terve Olerex Eesti rallikrossi meistrisarja ja eesmärk on loomulikult tiitel. Samas usun, et lihtne see olema ei saa, konkurente on palju ja võtan kõiki väga tõsiselt, alahinnata ei saa kedagi. Samas usun, et enda kiirus pole kadunud kuhugi ja sõidud saavad olema põnevad. Lisaks Eesti asjadele on meil plaan kaasa teha etappe nii Soome meistrivõistlustel kui ka Euroopa meistrivõistlustel, eelmisel aastal nägime, et saame seal võidu sõita küll. Autoga on tehtud kõvasti tööd ja viimane lihv käib praegu. Tahaks tänada Nestet, Gjensidige’t ja teisi toetajaid, tänu kellele saame selle hooaja kaasa teha. Ja loomulikult tänud kõigile fännidele ja pöidlahoidjatele, kellele tahame pakkuda ilusa ja eduka hooaja,“ räägib Sten Oja oma selle aasta plaanidest.

Kuid on ka päris uusi tulijaid, autorallist tuttav Otto Täht on tänavu rallikrossis seadnud endale eesmärgi tulla meistriks, Mitsubishi Lancer EVO võistlusautoga kihutav Lõuna-Eesti noormees näitas oma kiirust talvel, kui tuli jääraja Eesti karikavõitjaks. Rahvaspordi poolelt tuleb rallikrossi Mait Pikkof, kes seal neljaveoliste klassis häid tulemusi on näidanud. Tema käsutuses on Ruve Veski eelmise aasta Mitsubishi ja tema on kohal ka laupäeval Kulbilohus hooaja avamisel ja treeningpäeval.

Läbi rahvaspordi autorallise jõudnud Ranno Bundsen on selleks hooajaks valinud rallikrossi. Varem läbi ja lõhki Subaru mees olnud Ranno ootab hooaega põnevusega ja töö uue autoga, milleks on Mitsubishi Lancer EVO, käib igapäevaselt.

„Kahjuks jah hooaja avamisele ei jõua, tööd on palju veel teha, kuid esimeseks etapiks peab auto valmis olema. Kuna ma ei tea mida oodata ja see on minu enda jaoks ka selline pisut uudistamine, siis mingit eluvinget masinat kohe valmis ei tee. Ma pole varem rallikrossi sõitnud ja ma ei oska öelda, kas see mulle meeldib. Kõige rohkem kardan, et äkki ei meeldi, olen hingelt natuke rohkem rallimees. Vähemalt hetkel. Kuid üks on selge, kui start antakse, siis ma kellegile midagi kinkima ei hakka,“ lubab Ranno Bundsen.

Olerex Eesti rallikrossi meistrisarjas saab SuperCar klassis sõitmas näha ka soomlasi, Eesti publikule tuttav Silvo Viitanen plaanib kaasa Eesti Rallikrossi Komitee juhi Madis Uibo sõnul kaasa teha terve hooaja. Marko Jokinen aga osaleb mõningatel etappidel.

Foto: Aldis Toome

2013.a. “Olerex Eesti meistrivõistlused rallikrossis“ kalender

27.04 Hooaja avamine ELVA - KULBILOHU

1. etapp 11.05 ELVA - KULBILOHU

2. etapp 25.05 PÄRNU – AUTO24RING

3. etapp 08.06 PÕLTSAMAA - PIIROJA

4. etapp 29.06 PÄRNU - AUTO24RING

5. etapp 13.07 VÕRUMAA - MISSO

6. etapp 10.08 PÕLTSAMAA - PIIROJA

7. etapp 24.08 VÕRUMAA - MISSO

8. etapp 07.09 ELVA - KULBILOHU

 
   
EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2017

See on järjekorras juba 15. raamat sarjast „Eesti autosport“, olles üks pikema traditsiooniga spordiraamatuid Eestis. Raamat on pilguheit 2017. aastale Eesti autospordis, siit leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ning hulgaliselt pilte.

Loodetavasti rõõmustab tänavune aastaraamat kõiki autospordisõpru nii Eestis kui välismaal.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas