Rallikrossi Super Car liider Ranno Bundsen asub kiirendusrajale

Eesti rallikrossis praegu liidrikohta hoidev Ranno Bundsen osaleb sel nädalavahetusel Haapsalus Kiltsi lennuväljal toimuval kiirendusvõistlusel. Tavapäraselt Eesti rallikrossis kõige võimsamate autode klassis Super Car osalev Ranno Bundsen teeb midagi ebaharilikku – kiirete kurviliste radade asemel proovib ta sel nädalavahetusel hoopis Kiltsi lennuväljal otse sõitmist. Eesti kiirenduse meistrivõistluste teisel etapil osaleb Bundsen Street A klassis, kus on kõige tihedam konkurents võistlejate vahel. „Sõber Tarvo Järv, kes on staažikas kiirendusvõistleja, kutsus mind võistlema ja kui lubatud, siis peab ka minema,“ ütles Bundsen, kelle jaoks kiirendusvõistlustel osalemine on esmakordne. Seni on ta neist osa saanud pealtvaataja rollis. Seetõttu pole ta endale püstitanud ka mingeid konkreetseid eesmärke. „Tundub, et Street A klassis on kõige tähtsam ideaalne stardi ajastus ja seda ma sinna püüdma lähengi,“ lisas Bundsen. Kiirendusvõistlustel kasutab ta oma igapäevaautot, milleks on 240 hobujõuline 2-liitrise turbotatud mootoriga Mitsubishi Lancer Ralliart.

Street A klass on mõeldud võistlemiseks tänavaautodega, mille kiireim aeg veerandmiilisel distantil võib olla 13,5 sekundit. Tegemist on indeksklassiga, mis tähendab, et võistlejad määravad ise aja, kui kiirelt nad finišisse jõuavad ning seda ettepandud aega peavad nad võimalikult täpselt tabama. Võitmiseks peavad nad finišijoont ületama enne vastast, ent mitte sõitma kiiremini, kui sõitja enda etteantud aeg oli. „Indeksklassis ei ole võitja see, kes lihtsalt toore jõuga kiireim on. Võitja on see, kes teeb väga hea reaktsiooniga stardi ning tunneb hästi ennast ja oma auto võimeid, sest võistleja ise määrab aja, millal ta finišisse jõuab,“ selgitas kiirendusvõistluste peakorraldaja Kädly Arro.

Starti asub veel kümneid võistlejaid Eestist ja Soomest nii autodega kui mootorratastel. Teiste seas astub Eesti võimsaimatele autodele astub soomlane Juhani Kautto. Siinmail juba aastaid kiirendusvõistlustel osalenud Juhani Kautto on kohal ka tänavu. Oma pika siinse võistlusajaloo tõttu võib teda pidada isegi põliseks Eesti kiirendussportlaseks. Kui tavaliselt kipuvad outlaw-klassi autod olema klassikaliselt musta värvi või väga kirju disainiga, siis Kautto auto eristub teistest juba kaugele – Oldsmobile Cuttlass on lihtsalt oranž, mis muudab selle auto pilkupüüdvalt kauniks. Tegelikult pole see auto lihtsalt iluasi, vaid väga eesmärgipärane – võimsusest sel puudu ei tule. 1190 kg kaaluvat kiirendusautot liigutab kahe nitroga varustatud mootor, mille maksimaalne võimsus on 1800 hobujõudu. See on sama palju, kui umbes 18 keskmist täiesti tavalist ökonoomset tänavaautot. Kautto isiklik rekord veerandmiilil on 7,8 sekundit ning parimaks lõppkiiruseks 285 km/h.

Kautto osales ka juuni alguses toimunud hooaja avaetapil, aga edutult. „Kahjuks jäi see tal lühikeseks, sest esimesel võistluspäeval toimunud kvalifikatsioonisõidul purunes auto käigukast, mis lõpetas tema võistluse,“ rääkis kiirendusvõistluste peakorraldaja Kädly Arro. „Juhani lubas, et auto nõrgimaks lüliks osutunud käigukast saab vahetatud ning tõepoolest, homme on ta Kiltsi lennuväljal stardijoonel,“ lisas Arro.

Enne teist meistrivõistluste etappi hoiab outlaw-klassis liidrikohta Eesti kiirenduslegend Lauri Kuriks, kes on Kauttoga vanad konkurendid ja head sõbrad. „Konkurendid oleme siis, kui mõlemad on kiivrid peas ja kõrvuti võistlusrajal. Muul ajal aitame üksteist nii palju kui võimalik, isegi autosid ehitame ühes garaažis,“ ütles Kuriks. Samuti soetatakse ühiselt võistlemiseks olulisi asju, milleta kuidagi läbi ei saa. Näiteks hankis Kautto selleks hooajaks võidusõidukütust, mida jagub ka Kuriksile.

Häid sõnu Kautto kohta jagub ka konkurent Kristjan Käbil. „Kui tehnika alt ei vea ja auto saab hea seadistuse, siis on temalt oodata väga kiireid aegu. Auto seda võimaldab ning Kautto on oma oskusi juba tõestanud,“ ütles Käbi, kes just eile õhtul andis viimase lihvi oma võistlusautole ning on võistlusteks valmis.

Laupäeva õhtuks selguvad, kes on Eesti kiirenduse meistrivõistluste teise etapi parimad. Lisaks toimub ka noorteklassi paremuse selgitamine ning Eesti kiirenduse karikasarja etapp. Võistluse kohta saab täpsemalt lugeda EDRA kodulehelt: http://www.edra.ee/edra-drag-2014/.

Ajakava

Laupäev, 21. juuni

10.30 väravad avatud pealtvaatajaile

11.00-15.00 ajasõidud

16.00-19.00 eliminaatorsõidud

19.30 autasustamine

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas