Rehvipurunemine kukutas Tänak – Järveoja liidrikohalt. Kataloonia ralli võidu eest on pühapäeval tulemas põnev heitlus

Kataloonia MM-ralli jätkus laupäeva hommikul seitsme kiiruskatsega. Kui reedel sõideti Hispaanias päikese paiste saatel ja kruusal, siis laupäeval ootasid võistlejaid ees vihmamärjad asfaldikatsed.

Laupäevastele katsetele läksid liidrina vastu Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC), kelle edu Dani Sordo – Carlos Del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) ees oli 26,8 ja Elfyn Evans – Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC) ees 29,7 sekundit.

Päeva esimese katsena pidi sõidetama 14,12 km pikkune katse, kuid see tühistati turvalisuse kaalutlustel.

Päeva avakatsena sõideti seega võistluse üheksas katse, mille võidu võtsid Tänak – Järveoja, kes suurendasid oma üldedu 32,9 sekundi peale.

Kahjuks tõi järgnevana sõidetud katse eestlaste osas kehvad uudised, sest nende Yaris WRC-l oli katsel purunenud vasak esimene rehv ning eestlased otsustasid selle katsel ära vahetada. Tänak – Järveojale alles katse 28. aeg ning üldarvestuses kukkusid eestlased üheksandaks. Liidriks tõusnud Sordo – Del Barriost jäid nad nüüd maha minuti ja 2,1 sekundiga.

Peale hoolduspausi jätkus võistlus hommikuste katsete kordustega. Esimese korduvkatse võtsid Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC). Tänak – Järveoja jäid katsevõitjatest 1,2 sekundi kaugusele ning said katselt teise aja ja tõusid üldarvestuses kaheksandaks. Ralli liidriks tõusid Latvala – Anttila, kes edestasid nüüd Sordo – Del Barriot 3,9 sekundiga.

Järgnevana sõidetud katse võidu võtsid kaheksakordsed Kataloonia MM-ralli võitjad Sebastien Loeb – Daniel Elena (Citroen C3 WRC). Tänak – Järveojale katse viies aeg.

Loeb – Elenast jäid eestlased maha 7,4 sekundiga. Päeva viimase pika katsena sõidetud katse võidu võtsid Neuville – Gilsoul.

Tänak – Järveoja tegid katsel spinni ning kaotasid katse finišisse jõudes belglastele 12,4 sekundiga.

Laupäeva lõpetas 2,24 km pikkune Salou linnakatse, mille võitsid Tänak – Järveoja, kes edestasid vaid 0,1 sekundiga Škoda Fabia R5 autol sõitnud Kalle Rovanperä – Jonne Halttuneni.

Pühapäevastele katsetele lähevad liidrina vastu Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila, kes edestavad Sebastien Ogier – Julien Ingrassiat 4,7 ja Sebastien Loeb – Daniel Elenat 8 sekundiga.

Ott Tänak – Martin Järveoja alustavad Kataloonia ralli viimast võistluspäeva kaheksandalt kohalt ning jäävad liidritest minuti ja 0,7 sekundi kaugusele.

„Tiitliheitlus on läbi. Siin rallil pole enam tõusta kuskile. Homme tuleb vaid katsed läbi sõita,“ sõnas Tänak laupäeva kokkuvõtteks.

Pühapäeval ootab võistlejaid ees neli kiiruskatset, mille jooksul läbitakse 61,70 katsekilomeetrit.

 

Foto: Ray Põder

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2017

See on järjekorras juba 15. raamat sarjast „Eesti autosport“, olles üks pikema traditsiooniga spordiraamatuid Eestis. Raamat on pilguheit 2017. aastale Eesti autospordis, siit leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ning hulgaliselt pilte.

Loodetavasti rõõmustab tänavune aastaraamat kõiki autospordisõpru nii Eestis kui välismaal.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas