Rehvisuits a´la carte, serveerituna kahel eri moel ehk Jump for Drift 2016

Suits ja veesambad olid võtmesõnad 09-10.07 toimunud suurel driftivõistlusel Laitse Rallypargis, kus näha sai nii meie, kui naaberriikide võistlejaid heitlemas erinevate tiitlite üle- Läti MV PRO-AM klassis, Eesti MV PRO-AM klassis, Eesti MV PRO klassis ja kuninglik NEZ Drift Championchip PRO klassile.

Võistlejaid tuli kohale 64, mis on vägagi arvestatav hulk, eriti arvestades, et puudus STREET klass.

Laupäevane päev möödus treeningute tähe all, ning õhtul pani PRO-AM ennast kvalifikatsioonides paika pühapäevasteks finaalideks. Valmispanekuks see aga jäigi, sest keset PRO-AM-i finaale tabas Laitset selline äikesetorm, mida dritil enne pole nähtud. Pool võistlust sai vapralt läbi tehtud, kuid mingil hetkel kogunes rajale selline hulk vett, et seda polnud võimalik sealt eemaldada, ning rada muutus sõitjatele ja autodele ohtlikuks. Pildid seletavad edukalt, miks sai ürituse nimeks sellest hetkest „Jump for Dive“. Autod sõna otseses mõistes sukeldusid paarkümmend cm sügavasse loiku esimeses kurvis. Ääretult efektne ja midagi, mille nägemise üle iga driftisõber võib uhke olla - seda ei juhtu tihti. Tihti ei juhtu ka seda, et võistlus ilmastikuolude tõttu katkestatakese või edasi lükatakse. Nii sai PRO-AM klass oma lõpptulemused kirja kvalifikatsioonitabeli alusel. Paar-kolm tundi hiljem (ja ajakavast maas) suutis korraldusmeeskond kangelaslike ponnistuste tulemusel raja siiski nii kuivaks saada, et PRO-klassi sõidud said jätkuda. Nagu eelmisel NEZ sarja võistlusel Soomes, nii ka seekord kindlustasid eestlased endale kohad esikolmikus-seekord kõik kolm kõrgemat kohta. Mitmel Soome favoriidil lõppes võistlus küll juba enne lahingut tehniliste probleemide, või avarii tõttu. Selline see mootorisport kord juba on. Võitlus ise oli pinev ja nii mitmelgi korral pidi tribüünitäis pealtvaatajaid püsti kargama, et oma lemmikutele koos kommentaatorite ja korraldajatega kaasa elada. Finaalide ootamine oli seda kõike väärt, ning mitte ükski äikesetormis kannatada saanud seade ja vihmas oodatud tunnid ei saa seda nende käest ära võtta. Seda emotsiooni, mida inimesed drifti vaadates läbi elavad, ei saa kirjeldada-sellest ka ütlus-Drift on parim kohapeal.

Esikolmik NEZ

1. Kert-Eigo Kulla

2. Jako Pino

3. Mihkel-Norman Tults

Esikolmik Eesti MV PRO

1. Kert-Eigo Kulla

2. Jako Pino

3. Mihkel-Norman Tults Esikolmik Eesti MV PRO-AM

Esikolmik Eesti MV PRO-AM

1. Marco Prems

2. Timo Pino

3. Allar Aasma

Esikolmik Läti MV PRO-AM

1.Aleksander Murais

2. Oskars Pulins

3. Regnars Mozga Klavins

Järgmine ja viimane Eesti MV etapp toimub Rapla kardirajal 10.09 ja seal kohtub lisaks finaalile Eesti PRO klass PRO-AM klassiga,et superfinaalised välja selgitada see parim driftija aastal 2016

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2017

See on järjekorras juba 15. raamat sarjast „Eesti autosport“, olles üks pikema traditsiooniga spordiraamatuid Eestis. Raamat on pilguheit 2017. aastale Eesti autospordis, siit leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ning hulgaliselt pilte.

Loodetavasti rõõmustab tänavune aastaraamat kõiki autospordisõpru nii Eestis kui välismaal.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas