Shell Helix Rally Estonia võitsid Ott Tänak – Martin Järveoja

Möödunud nädalavahetusel sõideti Otepää, Elva, Kanepi ja Kambja teedel Eesti ja Läti autoralli meistrivõistluste neljas etapp Shell Helix Rally Estonia. Maailma esimene WRC ametlik promotsiooniralli tõi Baltikumi suurima autospordisündmuse starti kokku 102 võistluspaari.

Laupäeva hommikul alanud võistluspäeva jooksul sõideti üheksa kiiruskatset ning läbiti 91,82 katsekilomeetrit. Kümnete tuhandete rajaäärde kogunenud Eesti rallifännide marulise toetuse saatel lõpetasid võistluse avapäeva liidrina Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC), kes võitsid laupäeval sõidetud üheksast katsest seitse ning said ööpausile 33,4 sekundilises eduseisus.

Kui laupäeval loovutasid Tänak – Järveoja MM-radadelt tuntud kolleegidele kaks katsevõitu, siis pühapäeval sõidetud kuuest katsest võitsid MM-liidrid kõik kuus ning finišeerisid teist aastat järjest Shell Helix Rally Estonia võitjatena.

„Suurepärane nädalavahetus. See rahvamass, kes siin koos oli on lihtsalt vapustav. See, et selline sündmus just Eestis toimub, on super nii sõitjate fännide kui ka WRC meeskondade. Hea tulemuse kõrval tegime ära palju tööd ja see on meie jaoks oluline saavutus. Nüüd ootab ees Soome MM-ralli, kus oleme esimesena rajal ja see saab olema taas korralik väljakutse,“ võttis Ott Tänak hooaja ainsa koduse võistluse kokku.

15 katse järgselt oli Tänak – Järveoja edu Andreas Mikkelsen - Anders Jæger (Hyundai i20 Coupe WRC) ees 1:03,5 ja Esapekka Lappi – Janne Ferm (Citroën C3 WRC) ees 1:27,1. Samad võistluspaarid moodustasid ka EMV1 klassi paremusjärjestuse.

Eesti rallifännide suureks rõõmuks oli üle kolme aasta Eesti meistrivõistluste etapil taas stardis ka Markko Märtin, kes koos Kristo Kraagiga startisid uue generatsiooni Ford Fiesta WRC autol. Märtin – Kraag näitasid katsetel enda jaoks täiesti uue võistlustehnikaga väga korraliku tempot ning lõpetasid võistluse absoluutarvestuse kuuendal kohal. Tänakule kaotas Märtin ralli kokkuvõttes 3:55,1.

„Kui ma esmalt mõtlesin, et osaleda siis tundus see lahe mõte. Siis matsin selle mõtte maha ja siis tuli Ott ja ärgitas mind sõitma. Täna, olles siin poodiumil ütlen ma, et see oli hea mõte. Oli lahe proovida seda autot, oli hea näha Rally Estoniat, mis on täiesti uuele tasemele läinud ja näha uskumatut hulka inimesi,“ võttis Märtin finišipoodiumil ralli kokku.

EMV2 ehk N-rühma ja R5 autode klassi parim võistluspaar oli Oliver Solberg - Aaron Johnston (VW Polo R5). Vaid 17.aastane norralane lõpetas võitluse absoluutarvestuse seitsmendal kohal ning edestas R5 autode arvestuses lähimaid jälitajaid ligi pooleteise minutiga.

Eelmainitud klassi teise koha teenisid auga välja Rainer Aus – Simo Koskinen (Škoda Fabia R5), kellele see oli esimeseks stardiks R5 autol. Hoolimata sellest, et eestlased olid enne rallit saanud sõita vaid veidi üle 100 km, siis suutsid nad võtta ka kaks katsevõitu ning edestada lõpuks vaid 1,1 sekundiga EMV2 klassis kolmanda koha saanud Eerik Pietarinen – Juhana Raitanen (Škoda Fabia R5).

Esiveoliste EMV3 ja Estonian Junior Challenge arvestuses võtsid Shell Helix Rally Estonial kindlad võidud Ken Torn – Kauri Pannas (Ford Fiesta R2T19), kes võitsid 15 katsest 12. Ralli finišis edestasid nad lähimaid konkurente, kelleks olid Roland Poom – Ken Järveoja (Ford Fiesta R2T19) 57,7 sekundida. Poom – Järveojale nädalavahetuse jooksul kaks katsevõitu, mille hulgas ka Shell Helix Rally Estonia punktikatse võit. EMV3 arvestuses teenis kolmanda koha Prantsuse – Beliga ühisekipaaž Adrien Fourmaux - Renaud Jamoul (Ford Fiesta R2T19), kes valmistusid Eestis Soome MM-ralliks. Torn – Pannasest jäid nad maha 1:44,3. Estonian Junior Challenge kolmanda koha ja ühe katsevõiduga lõpetasid Robert Virves – Sander Pruul (Ford Fiesta R2T). Klassivõitjatest jäid nad maha 2:28,4.

EMV4 ehk 4WD E12 klassi parimad olid lätlased Edijs Bergmanis - Edgars Grins (Mitsubishi Lancer Evo IX), kelle edu rootslaste Stig Andervang - Robin Eriksson (Mitsubishi Lancer Evo IX) oli napid 1,1 sekundit. Klassi kolmas koht Aigo Aigro – Kermo Kärtmannile (Mitsubishi Lancer Evo VIII), kes jäid lõunanaabritest maha 1:27,2.

EMV5 ehk 2WD E9 klassivõidu viisid Venemaale Eesti rallifännidele hästi tuttabad mehed, Klim Baikov - Andrey Kleshchev (Lada VAZ 2105). 8:01,6 kaotasid idanaabritele Lauri Peegel – Anti Eelmets (Honda Civic) ja 9:55,4 Vaido Tali – Taavi Udevald (Lada VAZ 2015).

EMV6 ehk 2WD - R3,A7,N3,E10 autode arvestuses jätsid eestlased koju kolmikvõidu. Klassivõidu võtsid Kristo Subi - Raido Subi (Honda Civic Type-R), kes edestasid 19,6 sekundiga Karel Tölp – Martin Vihmanni (Honda Civic Type-R). Klassi kolmas koht Gert-Kaupo Kähr – Viljar Tammaile (Honda Civic Type-R), kes jäid Subidest maha 4:26,4.

Sarnaselt EMV6 klassiga kuulusid ka EMV7 ehk 2WD - E11 RWD arvestuse kolm parimat kohta Eesti võistluspaaridele. Klassivõit Marko Ringenberg – Allar Heinale (BMW M3), kelle edu Ott Mesikäpp – Raiko Lille (BMW M3) ees oli 3:37,9 ja Rene Uukareda – Jan Nõlvak (BMW M3) ees 9:53,9.

EMV8 ehk veoautode arvestuses võtsid Shell Helix Rally Estonial klassivõidu Taavi Niinemets - Esko Allika (GAZ 51A). Nende edu Tarmo Bortnik – Rain Kaljura (GAZ 51A) ees oli 3:14,8 ja Ats Nõlvak – Mairo Ojaviir (GAZ 53) ees 5:28,3.

Eesti autoralli meistrivõistlused jätkuvad 23.-24.augustil Võrumaa teedel, kui sõidetakse järjekorras 17. Lõuna-Eesti ralli.

 

Foto: Ray Põder

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas