Siim Plangile ja Marek Sarapuule Aluksne ralli teine koht

Laupäeval sõideti Lätis Aluksne ralli, mis oli Läti rallisprindi esimeseks etapiks ja ühtlasi ka Eesti autoralli karikavõistluste esimeseks etapiks. Sarnaselt eelmise aastaga said Siim Plangi ja Marek Sarapuu Aluksne ralli teise koha, kuid sellel korral oli eesmärk valmistuda ette Lätis sõidetavaks autoralli EM-etapiks.

Plangi ja Sarapuu, kes osalesid Aluksne rallil Läti tiimi ASRT ette valmistatud Mitsubishi Lancer EVO X R4 masinal, kasutasid Aluksnes tavapäraste 16 tolliste piikrehvide asemel 15 tollised laiemaid ja raskemaid rehve, kuna samasuguste rehvidega peavad nad sõitma ka Liepaja-Ventspils rallil. Sama rehviga sõitsid teadaolevalt veel Rokas Kvaraciejus ja Vitali Puskar. 

Kuni neljanda katseni hoiti absoluudi neljandat kohta, kuid kui Janis Feldmanise autol olid elektriprobleemid, tõusid nad kolmandaks. Ralli viimasel, kaheksandal katsel oli probleeme teisel kohal sõitnud Martin Svilisel, kes kukkus absoluudis kolmandasse kümnesse ja nii tõusid Plangi ja Sarapuu teisele kohale, ralli võitjatele, Vassili Grjazinile ja Dmitri Tšumakile (Ford Fiesta S2000) jäi kaotust üks minut.

Kui Aluksnes sõitsid Siim ja Marek R4 klassi autoga, siis sama masinaga stardivad nad ka Lätis EM-etapil. Eesti meistrivõistlustel sõidetakse aga N4 klassi autoga.

Absoluutarvestuse kaheksas koht kuulus Arsi Tupitsale ja Ranno Bundsenile (Mitsubishi Lancer EVO 6). Kuni eelviimase katseni olid väga heas hoos Kevin Kuusik ja Raul Kulgevee (Renault Clio), kes võitlesid kiireima kaheveolise auto liidrikoha nimel, paraku aga rikkus väljasõit eelviimasel katsel nende võimalused ja nad lõpetasid ralli 30. kohal. Parimad eestlased kaheveolise autoga olid Rasmus Uustulnd ja Imre Kuusk (Ford Fiesta R2), kes lõpetasid absoluutarvestuse 13. kohal, kaheveolistest autodest jäi nende ette vaid kaks Läti 2WD Open klassi sõitjat. Eesti karikavõistluste klassi 2WD arvestuses oli kiireim Uustulnd Kuusiku ees. E10 klassis olid parimad Taavo Tigane ja Eero Viljus (Nissan Sunny), teised selles arvestuses Einar Soe ja Tarmo Kaseorg (Toyota Starlet). Absoluudis olid nende kohad 24 ja 35. Neljaveoliste klassis sõitnud Mait Maarendi ja Mihkel Kapi (Mitsubishi Lancer EVO X) koht oli absoluudis 38.

Lembit Soe ja Ahto Pihlas ning Kenneth Sepp ja Timo Kasesalu katkestasid tehnilise probleemi tõttu, Roland Poom ja Rain Kaljura jäid raja äärde pooltelje purunemise tõttu ja Madis Vanaselja ning Jaanus Hõbemägi ralli katkestas alt tulnud ratas.

Kahjuks aga ei läinud Eesti karikavõistluste esimene etapp arvesse üheski klassis, seda osalejate vähesuse tõttu. Nimelt peab etapi toimumiseks startima klassis vähemalt viis osalejat.

Nüüd aga võib juba silmad suunata Võru talveralli poole, Eesti autoralli meistrivõistluste esimese etapi registreerumine on alanud ja see toimub tuttavas kohas – www.autosport.ee/rallyreg

foto: Dace Janova, www.4rati.lv

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas