Speedest Glassdrive Nightrace 2014 tõi rohkelt üllatusi!

Nagu juba traditsiooniks saanud, toimus laupäevane üritus ilmataadilt ekstra kohale tellitud lõõskava päikese all. Pärast treeningsõite alustati 50 osavõtjaga aja- ehk kvalifikatsioonisõitudega 402,33 meetrisel distantsil, millele järgnesid finaalid ning ülipõnev superfinaal.

Esimest korda sarja 11 aastase ajaloo jooksul võttis kaherattaliste klassis võistlustest osa ka naisterahvas! Kaunitar Kaisa Tõniste tegi oma Street Bike 10ga tõeliselt head tööd ja pälvis nii sellega nii korraldajate, võistlejate kui ka ajakirjanike sooja tähelepanu.

Pulmad keset kiirendusrada!

Et Speedest Nightrace on tõeline pereüritus, kuhu tasub ikka koos naise ning lastega tulla, seda näitas käesoleval aastal ilmekalt fakt, et kiirendusvõistlus oli osa pulmadest. Nimelt võttis kiirendusega seotud inimestele tutvustamist mitte vajav Ardo Kalda lõpuks naiseks oma pikaaegse elukaaslase Pille.

Kuna paar tutvuski omavahel just kiirendusrajal, siis ei jäetud seal oma pulmaauto kaunilt lilledega ehitud musta Tsaikaga mõõtu võtmata ka nüüd. Saateks olid neile Nightrace´i väisama tulnud ligemale 3000 pealtvaataja kestvad ovatsioonid!

Alal on tulevikku!

Peakorraldaja Aivo Halanurme sõnul kukkus üritus suurepäraselt välja!. „Üritusega jäin väga rahule, võistlus toimus vastavalt ajakavale. Suur kuumus hoidis küll kahjuks inimesi päeval rannas, kuid õhtuks jõudsid massid kenasti kohale,“ rõõmustab mees.

Hea meel oli ka selle üle, et kuigi kuumus kohati 30 kraadi piiri ületas, olid autod tehniliselt nii heas seisukorras, et mootoritega mitte midagi ei juhtunud,“ lisab ta.

Halanurme sõnul oli selle aasta kiirendusvõistluse oluliseks märksõnaks kohale tulnud Juniorite ehk autojuhilube veel mitte omavate võistlejate osakaal, kellel vanust alates 14 eluaastast. Peakorraldaja hinnangul näitab see, et alal on tulevikku ning järelkasvu üle kohe kindlasti muretsema ei pea.

Ala suurim probleem on aga selles, et Eestis on suur puudus korralikest võistlusradadest. „See on punkt, mille peale võiksid riigiisad ehk natuke mõelda, sest muidu on oht, et ala sureb välja, kuigi inimeste poolne huvi selle vastu on väga suur,“ nendib mees.

 

Võistkusklasside paremikud:

STREET A

1. Tarvo Järv

2. Raigo Lepp

 

STREET B

1. Kaido Reisser

2. Toomas Tuuling

 

SPORTSMAN ET

1. Kristi Tihvan

2. Delvis Siimson

 

JUNIOR BRACKET

1. Dan Siimson

2. Marcel David Tõeleid

 

OUTLAW

1. Reino Poom

2. Veljo Einberg

 

STREETBIKE

1. Erko Poska

2. Kaisa Tõniste

 

PROBIKE

1. Erki Anto

2. Nils Laur

 

STREET MODIFIED

1. Lauri Soots

2. Kristo Luhaäär

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas