SUPER! Ott Tänak – Martin Järveoja võitsid ajaloo esimese Tšiili MM-ralli!

Tšiili MM-ralli viimasel võistluspäeval jäi veel läbida neli kiiruskatset ning päeva alustasid liidrikohalt Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC), kelle edu Sebastien Ogier – Juline Ingrassia (Citroen C3 WRC) ja Sebastien Loeb – Danile Elena ees oli (Hyundai i20 Coupe WRC) vastavalt 30,3 ja 35,4 sekundit.

Viimast võistluspäeva alustasid kõige paremas tempos Kris Meeke – Sebastian Marhsall (Toyota Gazoo Racing), kellele Tšiili nädalavahetuse teine katsevõit. Kui Tänak – Järveoja said veidi rahulikumalt võtta ja viimaseks punktikatseks rehve säästa, siis nende seljataga käis sekund-sekundis heitlus meeste vahel, kes võitnud kahepeale kokku 15 MM-tiitlit.

Just Ogier ja Loeb jagasid ära kahe järgneva katse võidud. Kui Tänaku edu oli enne viimast katset 21,8 sekundit, siis Ogieri ja Loebi vahe 4,6.

Tänak, kes päeva kolmel katsel oli rehvi hoidnud läks viimasel katsel rünnakule ning tulemuseks punktikase võit ja 5 maksimumpunkti.

Tänak – Järveojale ajalooliselt esimeselt Tšiili MM-rallilt seega võit ja maksimum 30 punkti. See oli eestlaste hooaja teine võit ja ka teine kord saada tänavu 30 punkti.

„On lahe finišeerida ajaloo esimene Tšiili MM-ralli nii. See ralli nõudis palju kontsentreeritust ja energiat, kuid ma olen õnnelik enda ja ka eriti kogu Toyota Gazoo Racing meeskonna üle. Me kaotasime oma liidrikoha kaks rallit tagasi, kuid nüüd oli taas meie aeg võita,“ sõnas õnnelik Tänak viimase kiiruskatse finišis.

Ogier – Ingrassia, kes said punktikatselt kirja teise aja ja lõpetasid ka ralli teisena. Prantslased pidid viimasel katsel võitlema, et finišisse jõuda, sest mingil põhjusel avanes nende autos tulekustutussüsteem, mille aurud Ogieri sõnutsi olid peaaegu tekitamas olukorda, kus võinuks minestada.

Karjääri esimese kruusaralli Hyundaiga sõitnud Loeb – Elena tõid Hyundaile Tšiili teedelt viimase poodiumikoha.

Algselt lõpetasid ralli kaheksandal kohal Meeke – Marshall, kuid nende lõpuajale lisati peale rallit minutiline trahv ja seda laupäeva kaheksanda katse ajakontrollpunktis auto esiklaasi eemaldamise eest. Kohtunikud põhjendasid karistust sellega, et ajakontrollpunktis ei tohi enam auto juures midagi muuta. Meeke aga oli püha viha täis ja ütles, et see kõik toimus ohutuse tagamiseks, sest esiklaas hakkas sisse vajuma.

Täpsemalt saab Meeke arvamust sellest olukorrast lugeda Autosport.com antud intervjuust.

MM-liidriks tõusid peale kuute sõidetud rallit Ogier – Ingrssia, kelle järel samuti punktitabelis tõusu teinud Tänak – Järveoja, kes jäävad prantslastest 10 punkti kaugusele.

Tšiilis laupäeval hirmuäratava väljasõidu järel katkestanud Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC), kukkusid MM-liidrikohalt kolmandaks ning neid lahutab liidritest nüüd 12 punkti.

Kõik esikolmiku võistluspaarid on sel hooajal võitnud kaks rallit.

Meeskondlikus arvestuses jätkab 178 punktiga liidrina Hyundai. Meile järgnevad Toyota 149 ja Citroen 143 punktiga. M-Sport Fordil on neljandana koos 100 punkti.

 

Tšiili MM-ralli lõppjärjestus

1.Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC 3:15:53.8

2.Ogier / Ingrassia Citroën C3 WRC +0:23.1

3.Loeb / Elena Hyundai i20 WRC +0:30.2

4.Evans / Martin Ford Fiesta WRC +1:36.7

5.Suninen / Salminen Ford Fiesta WRC +3:15.6

6.Lappi / Ferm Citroën C3 WRC +3:45.4

7.Mikkelsen / Jæger Hyundai i20 WRC +4:39.0

8.Rovanperä / Halttunen Škoda Fabia R5 +7:52.5

9.Östberg / Eriksen Citroën C3 R5 +8:16.1

10.Meeke / Marshall Toyota Yaris WRC +8:33.4

 

Autoralli MM-sari jätkub kolme nädala pärast, kui 30.maist – 2.juunini sõidetakse Portugali MM-ralli.

 

Foto: Toyota Gazoo Racing

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2017

See on järjekorras juba 15. raamat sarjast „Eesti autosport“, olles üks pikema traditsiooniga spordiraamatuid Eestis. Raamat on pilguheit 2017. aastale Eesti autospordis, siit leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ning hulgaliselt pilte.

Loodetavasti rõõmustab tänavune aastaraamat kõiki autospordisõpru nii Eestis kui välismaal.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas