Suure Võidusõidu avapäeva pakkus palju põnevust

Täna sõideti auto24ringil Eesti aasta suurima autoringraja ürituse Suur Võidusõidu esimene võistluspäev, kus jagati nii Eesti, Soome kui Balti meistrivõistluste punkte ning nagu eeldada võis, toimusid mitmes klassis esikohale heitlused Eesti ja Soome sõitjate vahel. Päev algas küll pilvistes ja märgades tingimustes, kuid pooleks päevaks oli aga päike väljas ning rada kuivas ja kiirused kasvasid.

Võimsate V8 mootoritega varustatud Camaro Cup klassi sõidus oli veel rada niiske ja vahepeal isegi sadas veidike ning see tegi sõidu väga põnevaks. Stardist pääsesid esimestena minema soomlased Toni Lähteenmäki ja Henri Tuomaala, kes heitlesid esikohale üle poole distantsi. Nende selja taga võitlesid eelmisel aastal Euroopas Radical Cup sarja poodiumil lõpetanud Tristan Viidas ja alles 15 aastane Gabriel Dominic Sergo. Kuus ringi enne lõppu möödus Tuomaala kaasmaalasest ja paar ringi hiljem tõusis teiseks Viidas ning viimase ringi alguses suutis end Lähteenmäkist mööda suruda ka Sergo, kes hoidis oma kohta lõpuni ning oli Tuomaala ja Viidase järel kolmas.

Ühes konkurentsitihedamas klassis BMW 325 Cup sõidavad eestlased koos soomlaste Xtreme Race klassiga, kus kasutusel samasuguste tehniliste tingimustega BMW’d, mis Eestis. Niisketes tingimustes toimunud esimeses sõidus haaras liidrikoha HRX Eesti meistrivõistluste kindel liider Andre Kiil, kuid esimese ringi poole peal ründas teda Sten Pentus, kes ühe pidurdusmaa hilisemaks jättis ja esikoha enda kätte haaras. Noored mehed kihutasid masin masinas terve sõidu, kuid nende selja taga ootas oma võimalust soomlaste selle klassi parimaid sõitjaid Timo Grönthal ja viimaseks ringiks liitus esikolmikuga ka Mikk Maaten. Lõpplahendus mängiti välja sõidu viimases kurvis, kus kõik masinad olid koos ning lõpujoon ületati järjestuses Pentus, Kiil, Grönthal ja Maaten, kusjuures esinelik mahtus kõik sekundi sisseSelle klassi teine sõit toimus aga juba kuival rajal ning seekord Kiil konkurentidele sõnaõigust ei andnud ja võitis kindlalt sõidu soomlase Tomi Sundströmi ees. Kolmandaks sõitis end valitsev Eesti meister Allan Tigane, olles samal positsioonil sõitnud terve distantsi.

Vormel Scandic klassis sai üle pika aja Eestis kihutamas näha Martin Rumpi, kes tänavu võistleb edukalt Hiinas toimuvas Audi R8 LMS CUP GT3 autode sarjas ja eelmisel aastal vormelautodel Eesti parimaks uustulnukaks valitud ning sellel aastal Saksamaa F4 sarjas osalevat Jan-Erik Meikupit. Stardist haaras liidrikoha täna ka BMW Cupi sõitudes osalenud eelmise hooaja vormelite meister Tõnis Vanaselja. Rump haakis kohe end Vanaselja sappa ja esiduo hakkas konkurentidega vaikselt vahet sisse tegema. Viiendal ringil otsustas Rump aga lõplikult rünnata, kuid ta põrkas Vanaseljaga endise rajaosa stardikurvis kokku ja mõlemad mehed leidsid end auto24ringi rohelusest ning nende sõit oligi lõppenud. Seejärel asus liidriks Meikup, kes võttis kindla võidu Keijo Kaasiku ja Erko Vallbaumi ees.

Pealtvaajate jaoks oli kindlasti üks paeluvamaid klasse GT Open, kus saab rajal näha selliseid sportautosid nagu Lamborghini Gallardo, Chrysler Viper, Lotus, BMW M3 jne. Kahjuks pidid sõidust tehnilistel põhjustel loobuma just kaks ajasõidu kiireimat. Euroopast erinevaid tiitleid saavutanud Pertti Kuismaneni Viper oleks äärepealt põlema süttinud ning teine soomlane Marko Rantanen ei saanud samuti end rajale, sest tema Lamborghinil oli ka tehnilised viperused. See andis võimaluse veidi lahjematel masinatel võistelnud sõitjatele ning sõidu esikolmiku moodustasid soomlased Miika Toivonen (Lotus), Camaro Cup'i sõitudes osalenud endine motoringraja äss Raimo Kesseli (Camaro) ja Roope Rinne-Laituri (Seat).

Alati atraktiivses Legends klassis oli stardijoonel lausa 44 autot ja seal käis tihe rebimine terve sõidu ning esikoha võttis pingelises sõidus lõpuks Henri Tuomaala kaasmaalaste Veli-Pekka Karttuneni ja Marko Kilpiä ees.

Päeva lõpetasid Historic vormelid eesotsas selles klassis Euroopas tegusid tegeva Jaak Kuuliga, kelle elu tegi raskeks Taavi Kroon. Mehed vahetasid sõidu jooksul paar korda kohti ning lõpuks jäi peale kogenum Kuul. Kolmandaks sõitis end Ain Lähker, kes jäi aga võitjast juba kaugele maha.

Lisaks täna võistelnud klassidele on homme rajal ka üks atraktiivsemaid klasse Porsche GT3 Cup Challenge Finland, kus on oodata tõsist Eesti-Soome maavõistlust, kuna seal on soomlaste ees sarja liider Eesti üks parimaid ringrajasõitjaid Raimo Kulli. Teine eestlasest osaleja selles klassis on freestyle suusatamise Eesti meister Oliver Tiirmaa, kes siiani võistelnud GT Open klassis, kuid nüüd otsustas võimsamat Porschet proovida.

Homme algavad võidukihutamised juba kell 9:35 ja esimene paus tuleb 12:00, kui esinevad Põhja-Tallinn ja Taniel Vares. Peale seda kihutatakse meistrivõistluste punktidele veel kella poole seitsmeni. Nii tänasest, kui homsest päevast teeb Delfi ka otseülekanded, mis kestavad kummalgi päeval kella 12st 17ni.

Piletid on saadaval kohapeal:

- Tavapilet 12 eurot

- Pensionärid 10 eurot

- Fännipilet 25 eurot, mille pileti omanik saab parima jälgimisalaga koha tribüünile ja tal on võimalus liikuda võidusõiduautode parkimisalas ning lisaks loositakse fännipiletite vahel välja mitmeid eriauhindasid.

- Lastele vanuses kuni 10 eluaastat on sissepääs - TASUTA

- Perepilet (ema–isa ja lapsed kuni 15a) 25 eurot

AJAKAVA (esialgne)

Laupäev

9:35 – 9:55 HRX Camaro Cup/V8 Thundercars II sõit

10:10 – 10:30 Legends II sõit

10:45 – 11:00 GT Open II sõit

11:15 – 11:40 Porsche GT3 Cup Challenge I sõit

12:00 – 12:45 Lõuna

12:00 – 13:00 Põhja-Tallinna ja Taniel Varese kontsert

13:00 – 13:20 HRX Camaro Cup/V8 Thundercars III sõit

13:40 – 14:05 Porsche GT3 Cup Challenge II sõit

14:25 – 14:45 Legends III sõit

15:05 – 15:25 PRCF Sport Cup II sõit

15:45 – 16:10 Formula Scandic II sõit

17:00 – 17:20 Vormel Historic

17:40 – 18:25 Xtreme + BMW cup pikk sõit

Foto: Rauno Kais

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2017

See on järjekorras juba 15. raamat sarjast „Eesti autosport“, olles üks pikema traditsiooniga spordiraamatuid Eestis. Raamat on pilguheit 2017. aastale Eesti autospordis, siit leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ning hulgaliselt pilte.

Loodetavasti rõõmustab tänavune aastaraamat kõiki autospordisõpru nii Eestis kui välismaal.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas