Teel olnud kivi röövis Tänakult Wales’i rallil hea tulemuse, Kruuda oma klassi seitsmes

Autoralli MM-sarja etapp Walesis oli taas küllatki põnev, Fordid olid väga lähedal kaksikvõidule, mille rikkus ära ei keegi muu kui Sebastien Loeb, kes kiilus ennast Jari-Matti Latvala ja Petter Solbergi vahele. Ott Tänaku ja Kuldar Siku ralli lõppes viimasel päeval, kui teel olnud kivi nende Fordi esivedrustuse lõhkus, sel hetkel oldi kuuendal kohal. Karl Kruuda ja Martin Järveoja lõpetasid Wales’i ralli S2000 autode hulgas seitsmendana.

Tänaku ja Siku jaoks kulges ralli üsna korralikult, avapäeval oli küll probleeme roolivõimuga, kuid üldiselt suudeti näidata korralikku tempot. Pühapäeva hommikul oli olemas võimalus rünnata Citroenil sõitvat Mikko Hirvoneni, sest iga punkt, mis Ford Citroenilt kätte saab on tootjate arvestuses oluline. Paraku aga tegid eestlased spinni ja ei saanud autot kohe rajale tagasi. Nii kadus palju aega ja lootus Hirvoneni püüda kadus. Tänaku sõnul otsustati siis ralli kindlalt lõpuni tulla. Paraku nii ei läinud, ralli eeleelviimase katse, Port Talboti teistkordsel läbimise eel ütlesid kohtunikud, et rajal on kive, mille on rajale tõmmanud eelnevad autod ja need püütakse sealt ära koristada.

„Selle koha peal oli sirge läbi metsa ja kohtunik ütles meile, et seal on rajal kive, mille eelnevad autod olid rajale tõmmanud. Nad suutsid suurema osa ära koristada, kuid üks oli jäänud rajale ja ma ei näinud seda, kuna see oli täpselt künka taga. Ma ei jõudnud midagi teha ja me sõitsime sellele otsa, ning kivi läks auto alla ja lõhkus vedrustuse. Tegelikult oli see meile enne seda sündmust väga korralik ralli. Esimesel päeval oli vähe keeruline otse asfaldilt ilma testita kruusale tulla. Teisel päeval oli juba tunne parem ja suutsime näidata häid aegu ning püsida konkurentsis,“ rääkis Tänak.

Ralli üldvõidu võtsid Jari-Matti Latvala ja Miika Anttila (Ford Fiesta RS WRC), kellele on see teiseks järjestikuliseks võiduks Wales’is. Soomlane, kes oma karjääri WRC sarjas 10 aastat tagasi samal rallil alustas, oli loomulikult võidu üle üliõnnelik, öeldes, et see on tema jaoks üks lemmikrallidest. Teisele kolmandale kohale käis lahing kuni viimase meetrini. Sebastien Loeb ja Daniel Elena (Citroen DS3 WRC) tõusid eelviimasel katsel taas teisele kohale, edestades Petter Solbergi ja Chris Pattersoni (Ford Fiesta RS WRC) 0,1 sekundiga. Viimasel, Power Stage katsel said võidu Mikko Hirvonen ja Jarmo Lehtinen (Citroen DS3 WRC), Loeb teine ja Latvala kolmas ning Solberg esimesena punktidelt väljas, olles neljas. Nii jäi Loebi edu Solbergi ees 0,9 sekundi peale.

Wales'i ralli TOP 10 

  1. Jari-Matti Latvala Ford 3h03m40.3s
  2. Sebastien Loeb Citroen + 27.8s
  3. Petter Solberg Ford + 28.7s
  4. Mads Ostberg Adapta Ford + 1m10.6s
  5. Mikko Hirvonen Citroen + 1m29.5s
  6. Jevgeni Novikov M-Sport Ford + 3m37.0s
  7. Thierry Neuville Citroen Junior + 4m11.9s
  8. Matthew Wilson M-Sport Ford + 6m00.4s
  9. Martin Prokop Czech Ford + 6m58.9s
  10. Nasser Al-Attiyah Qatar Citroen + 9m32.1s

MM-sarja kokkuvõttes on endiselt liider Loeb (219 p), teine on Hirvonen (158 p) ja kolmas Solberg (119 p). Kolm etappi on veel sõita ja Loeb ning Elena võivad oma üheksanda tiitli kindlustada just Prantsusmaa asfaldirallil, mis on järgmiseks etapiks.

ME3 Rally Team sõitjad Karl Kruuda ja Martin Järveoja (Ford Fiesta S2000) lõpetasid Wales’i ralli S2000 autode arvestuses seitsmendal kohal. Avapäeval jäädi küll raja äärde, põhjuseks väljasõit, kuid teisel päeval Rally 2 reeglitega jätkates oli meeste tempo korralik, sõites esikuuiku aegu. Kahjuks oli tõrvatilgaks meepotis eelviimane katse, kus tuli probleemide tõttu kaotust oma klassi parimatele pea kaks minutit. Viimasel päeval oli tempo taas korralik ja finišis olid mehed S2000 autode arvestuses seitsmendatena.

„Sellel rallil oli meie jaoks nii häid kui halbu hetki, kuid kokkuvõtvalt võib öelda, et siiski väga hull see siiski polnud. Nädalavahetuse jooksul mõned vead ikka sisse tulid, kuid viimane päev oli juba päris hea ja kiirus kasvas läbi terve nädalavahetuse,“ rääkis Karl Kruuda.

Kiireim S2000 meeskond oli Sebastien Ogier ja Julien Ingrassia (Škoda Fabia S2000), SWRC arvestuses võtsid võidu Craig Breen ja Paul Nagle (Ford Fiesta S2000).

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2019

Meie autospordi kuldne aasta kogu oma kirevuses on nüüd kaante vahel ja saadaval raamatukauplustes üle Eesti ja veebipoest aadressil http://makse.autosport.ee/shop

Saa teada meie aegade kirkaima spordisaavutuse telgitagustest asjaomaste suu läbi, loe sisutihedaid ja värvikaid kokkuvõtteid erinevate autospordialade aasta olulisematest sündmustest-sarjadest ja naudi efektseid ülesvõtteid, mis nähtut-kogetut parimal moel edasi annavad.

veebitehas