Tristan Viidas võidutses väljakutsuval Nürburgringil ja jätkab sarja liidrina

Tristan Viidas võitis laupäeval Nürburgringil toimunud VLN-i ringrajasarja 7. etapil BMW M235i klassis esikoha. CUP5 monoklassis võistles kokku 17 ühesugust masinat, rajal kokku aga 149 masinat. Erinevalt eelmistest sõitudest astus Viidas seekord neljatunnisele kestvussõidule vastu üksinda.

Viidas asus ajasõitu juba varakult juhtima ja sedagi ilma puhta ringita. Viimastel minutitel sõideti Viidase ringiaeg siiski kahe konkurendi poolt üle, mistõttu langes Viidas kolmandaks. „Sain kohe alguses enamvähem rahuldava ringiaja kätte, hoolimata kulunud rehvidest ja aeglasemast ettejääjast. Arvestasime võimalusega, et minu ringiaeg sõidetakse hiljem konkurentide poolt üle, kuid ei näinud mõtet uusi rehve kulutama minna, et aega vaid natukene parandada. Kolmas stardikoht tagas teiste kiiretega pundis alustamise,“ kommenteeris eestlane kvalifikatsiooni tulemust.

Stardiga langes Viidas neljandaks, kuid tuli esimeselt ringil taaskord kolmandana. „Stardis pidasin targemaks võtta rahulikult, sest eesolevad konkurendid olid väga agressiivse sõidustiiliga. Tulemus oli näha esimese ringi keskel, kus eesolev sõitja rammis möödumiskatsel teise konkurendi rajalt välja,“ lausus noormees. Teisel ringil möödus Viidas ühe manöövriga mõlemast konkurendist ja tõusis liidriks. Möödasõidule järgnes esikolmiku põnev heitlus esikoha üle, mis päädis aga Viidase kahe lähima konkurendi omavahelise kokkupõrke ja katkestamisega. Sellega polnud aga esikoht otsustatud. „Kaks korda vahetult minu taga tühistatud kiirusepiirang kahandas ligi 50-sekundilise edumaa teise koha ees kahe ringiga vaid kuuele sekundile,“ oli Viidas ärritunud. Sellega Viidase ebaõnn ei piirdunud - esimese boksipeatuse ajal murdus tagumisel rattal üks rattapoltidest, mistõttu kaotas Viidas lisa 10 sekundit ja pidi rajale naasma ühe kulunud rehviga, et asuda kohe kaitsma enda positsiooni lähima konkurendi ees. „Kogu olukorra tegi veelgi raskemaks meeskonna korraldus sõita rahulikumalt ja vältida äärekive, sest polnud välistatud ka olukord, kus oleks terve sõidu pidanud sõitma sama rehviga,“ lausus ta. Teise peatuse ajal saadi ratas siiski vahetatud ja nii sujus ülejäänud sõit ilma suuremate probleemideta.

„Kokkuvõttes vägev nädalavahetus! Kõigil oli ebaõnne, kuid siiski vedas mul konkurentidest rohkem ning üks samm meistritiitlile lähemale astutud. Tuleb järgmistel sõitudel ka koos Ingega hoogu üleval hoida ja tulemust korrata,“ võttis Viidas rahulolevana nädalavahetuse kokku.

Tristan Viidase esikoht tõstis ta taas CUP5 klassi ja Junior Trophy üldliidriks ning andis väärt punktilisa ka meeskondade üldarvestuses. Junior Trophy arvestust peetakse alla 25-aastastele kogu sarjas osavõtjate peale kokku. Võistluse lõpetasid teisel kohal Soome-Saksa duo Juha Hannonen ja Patrick Hinte, kolmandad olid Saksa-Austria duo Florian Naumann ja Michael Fischer. Sarja viimased kaks etappi peetakse 6. oktoobril ja 20. oktoobril.

 

Foto: VLN.DE

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas