Uuendusena Eesti meistrivõistlustel lähevad tänavustel rallidel igal päeval kõige ees rajale EMV6 klassi võistlejad

Eeloleval nädalavahetusel sõidetakse Harjumaa, Märjamaa, Keila ja Harku valla teedel Eesti autoralli meistrivõistluste kolmas etapp, Tallinna ralli. Järjekorras 34. Tallinna rallile on startimas ka Estonian R2 Challenge 17-26 aastased noored võidusõitjad, kes võistlevad ka Eesti meistrivõistluste EMV6 klassi arvestuses.

Uuendusena Eesti meistrivõistluste sarjas lähevad tänavustel rallidel igal päeval kõige ees rajale just EMV6 klassi võistlejad. EMV6 klass stardib omaette rühmana kasvava kiiruse alusel alates esimesest startijast ja kannab stardinumbreid alates 200-st.

Hooaja esimesele kruusarallile on end registreerinud seitse R2 klassi võistluspaari.

Pärast jaanuaris ja veebruaris sõidetud kahte talverallit juhivad nii EMV6, kui Estonian R2 Challenge arvestuses lätlased Martinš Sesks - Renars Francis (Peugeot 208 R2) ja teist kohta hoiavad norralased Oliver Solberg - Veronica Gulbæk Engan (Peugeot 208 R2). Kui mõlemat eelnimetatud võistluspaari Tallinna rallil sel aasta stardis ei näe, siis punktitabeli kolmas mees ja möödunud aastane Estonian R2 Challenge ja klassi EMV6 meister Ken Torn (Ford Fiesta R2T) on hooaja esimesel kruusarallil stardis.

Torni jaoks on tegemist viimase ettevalmistusega enne järgmisel nädalal sõidetavat Portugali MM-rallit, kus ta on osalemas JWRC arvestuses. Kui tavapäraselt loeb Tornile kaarti Kuldar Sikk, siis Tallinna rallil istub saarlase kõrval Aleks Lesk.

Sikk siiski rallilt eemale ei jää vaid istub võistlusautos nr.200, mis tänu uuenenud reeglitele on Tallinna rallile startimas esimese autona ning mille roolis on autoralli debüüti tegev Raul Jeetsi poeg Gregor (Ford Fiesta R2).

Eestlastest on veel eeloleval nädalavahetusel EMV6 klassi ja Estonian R2 Challenge arvestuse punkte püüdmas Kaspar Kasari – Hannes Kuusmaa (Ford Fiesta R2T), Roland Poom – Ken Järveoja (Ford Fiesta R2T), Oliver Ojaperv – Jarno Talve (Ford Fiesta R2T) ja Rasmus Uustulnd – Kauri Pannas (Peugeot 208 R2). Ainsate välisvõistlejatena on mõlemas eelnimetatud arvestuses Tallinna rallile startimas Vene / Ukraina ekipaaž Alexander Kudryavtsev – Volodymyr Korsia (Peugeot 208 R2).

Estonian R2 Challenge 2018 peaauhind on 20 000 eurot, mis on mõeldud toetamaks osalemist neljal kas ERC Junior või JWRC etapil 2019. aastal. Teine koht saab auhinnaraha 5000 eurot ja kolmas 3000 eurot. Auhinnarahad on olnud võimalik välja panna tänu Eesti autoralli toetajatele.

Auhinnarahale lisanduvad Eurosport Eventsi auhinnad:

2018.a. R2 Challenge arvestuse kolmele parimale meeskonnale tasuta registreerimine ERC Junior U27 meistrivõistluste sarjast osavõtuks 2019.aastal (tavahind 1500 eurot/meeskond)

2018.a. Estonian R2 Challenge parimale meeskonnale tasuta osavõtt 4 esimesest ERC Junior U27 etapist 2019.aastal (tavahind 1000 eurot/ralli). Juhul kui meeskond võtab osa kõigist 6 ERC Junior etapist, tasub viimase 2 etapi osavõtutasu Eesti Autospordi Liit.

Tallinna ralli start antakse 11. mail kell 17:30 Møller Auto eest . Esimesele 6,90 km pikkusele Vääna katsele stardib esimene võistlusauto kell 18:03.

Ralli võistluskeskus, hooldusala, start ja finiš asuvad Møller Auto Mustamäe esinduse ees, aadressil Mustamäe tee 6.

Kokku sõidetakse kahe võistluspäeva jooksul 13 kiiruskatset, kogupikkusega 100,60 km. Ralli punktikatse on 8,80 km pikkune SS13 Lehola.

Üle kahe aasta on taas kavas Lauluväljaku kiiruskatse, samuti toimub kiiruskatse Vasalemma krossirajal. Need kaks kiiruskatset on pealtvaatajaile tasulised. Lauluväljaku ja Vasalemma kiiruskatse pileteid saab osta kohapealt. Ühe katse pääse täiskasvanule maksab 5 eurot, kahe lisakatse pileti eest tuleb välja käia 7 eurot.

Tallinna ralli 2018 lisainfot saab FB aadressilt https://www.facebook.com/TallinnaRalliOfficial/

Tallinna ralli 2018 ajakava, katsete kaardid jpm leiab kolmapäeval 8.mail ilmunud Autolehe vahel olevast pealtvaatajate kavast.

Foto: Ray Põder

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2017

See on järjekorras juba 15. raamat sarjast „Eesti autosport“, olles üks pikema traditsiooniga spordiraamatuid Eestis. Raamat on pilguheit 2017. aastale Eesti autospordis, siit leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ning hulgaliselt pilte.

Loodetavasti rõõmustab tänavune aastaraamat kõiki autospordisõpru nii Eestis kui välismaal.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas