Uus driftijate põlvkond tegi vanadele tegijatele tuule alla

Nädalavahetusel Tallinnas Saku Suurhalli juures peetud Eesti drifti meistrivõistluste esimesele etapil triivisid julgelt esikohale Harold Valdma pro-klassis ja Kevin Pesur pro-street klassis. Hooaja esimene etapp kuulus kahtlemata just noortele sõitjatele. Sõna otseses mõttes noortele, sest võitjad Harold Valdma ja Kevin Pesur on pea kaks korda nooremad, kui paljud nende konkurendid. Pesur on 15-aastane ning Valdma 19.

Pro-klassi rohkearvuline raskekahurivägi lasti rajale juba reede õhtul, et tutvuda rajaga ning laupäeval jätkata kvalifikatsioonisõitudega. Parima kvalifikatsioonisõidu tegi valitsev Eesti meister Taavi Toomara, kelle ülivõimas sõit teenis hindajailt lausa üle 90 punkti. Temale järgnesid Martin Vaga, Henri Puhmas, Allan Lätt ja ainus väliskülaline Harri Kosunen Soomest. Harold Valdma teenis kvalifikatsioonisõitude eestvaid 66 punkti, millega asetus ta alles 13. kohale.

Kvalifikatsiooni võitja Toomara esimeseks vastaseks eliminaatorsõidus oli Jako Pino. Toomara tegi eessõidus spinni ning hoolimata suurepärasest jälitussõidust, oli Pino sõit veatu ning Toomara võis asju pakkima minna. Pino järgmiseks vastaseks sai väliskülaline Kosunen, kelle vastu Pino eksis stardis käiguvahetusega ning finaalsõitu pääses soomlane. Harold Valdma esimeseks vastaseks oli Henri Puhmas, teiseks Karl-Sander Lebbin ning kolmandaks Martin Vaga. Kõik andsid endast parima, näitasid kauneid poognaid ning uks-ukses sõitu püüdes vastast eksitada. Neist paaridest väljus võitaja ainult Valdma. Nii sattusidki finaalsõitu vastakuti soomlane Kosunen ja Valdma. Finaalsõit oli väga tasavägine, kiire ja agressiivne, ent soomlane kaotas oma võidulootuse, kui kaldus jälitussõidus pisut rajalt välja ning see tähendas võitu Valdmale. Seejuures on märkimisväärne fakt, et Harold Valdma on pro-klassi noorim sõitja, kes hoolimata oma noorusest, kuulub Eesti driftiparemikku. Noormees alustas driftimist 2011. aastal street-klassis ning on tänaseks saanud hulgaliselt võistluskogemusi nii Eestis kui välismaal. Mullu osales ta peamiselt välismaistes driftisarjades ning tänavu plaanib taas keskenduda Eesti meistrivõistlustele ning kaasa lüüa ka Euroopa suurimas driftisarjas Drift Allstars, mis augustis toimub esmakordselt ka Eestis.

Järgmine pro-klassi etapp toimub juba eeloleval nädalavahetusel Riias Biķernieki ringrajal, kus peeatkse ka Läti ja Leedu drifti meistrivõistlused. Kiirused sel rajal on meeletud küündides isegi kuni 160 km/h.

Ka pro-street klassi võistlejad pidid tunnistama noorima osaleja paremust, sest 15-aastane Kevin Pesur kustutas kõikide konkurentide võidulootused. Siiski ei teinud konkurendid talle seda lihtsaks ning võitlesid oma positsiooni eest visalt. Parima kvalifikatsioonitulemuse sõitis Ott Kokk 76,9 punktiga, talle järgnesid Kert-Eigo Kulla, Randar Kajo ning Erik Gregor. Kevin Pesur kvalifitseerus viimasena. Tema võistluspäev oli üsna keeruline äsja valminud võistlusauto tehniliste probleemide tõttu, mil sidur osutus nõrgimaks lüliks. Kvalifikatsiooni- ja eliminaatorsõitudeks laenas ta oma tiimikaaslase Rait Lemberi autot. Võõra autoga harjumine võtab pisut aega ning tandemsõitudeks oli autotunnetus juba parasjagu käpas. Tandemsõitudes olid tema vastasteks Erik Gregor, Henri Kalmist ning Ott Kokk, kelle edasise teekonna Pesur lõpetas. Finaalsõidus kohtus ta Randar Kajoga, kes on tuntud raju ja kindlakäelise sõidustiili poolest. Hindajad otsustasid finaalsõidud saata kordussõitu, sest kumbki võistleja polnud teisest ülekaalukalt parem. Kordussõit tõi Pesurile võidu, kuigi Kajo pakkus talle väga tugevat konkurentsi. Finaal oli väga vinge ja emotsionaalne, sest hooaja esikoht motiveerib igat sõitjat, eriti kui viimased kuud on garaažides käinud suuremahuline autode ehitamine, milleks on kulunud rohkelt töötunde. Pro-street klassi kolmanda ja neljanda koha jagasid omavahel kvalifikatsioonisõitude kaks parimat Ott Kokk ja Kert-Eigo Kulla. Auväärse kolmanda koha viis koju Kokk. Kuigi Kevin Pesur on oma klassi kõige noorem võistleja, ei ole ta driftirajal esmakordselt. Eelmisel hooajal tegi ta kaasa kolmel street-klassi etapil.

Päev enne põhivõistlust selgitati street-klassi parimaid. Tegemist on ajaloolise päevaga, sest esmakordselt oli street-klassis kordades vähem võistlejaid, kui teistes klassides. Seni on just street-klass olnud populaarseim. Mullused street-klassi sõitjad on asutnud sammu edasi ja kolinud kõvematesse klassidesse. Street-klass on hüppelauaks võimsamate autode ja sõitjate sekka. Sel korral oli street-klassi võistlemas kuus autot ning kindlasti on hooaja jooksul sinna lisandumas veelgi sõitjaid. Esimesel etapil oli ülekaal kahe võistleja käes, kes olid teistest silmnähtavalt paremad. Esikoha võttis 82,5 punktiga Kristjan Kaare ja teise koha 70,5 punktiga Oliver Tammemägi. Kolmandale kohale tuli väga napi punktiskooriga Alari Altjõe.

Street-klassi parimad:

Kristjan Kaare

Oliver Tammemägi

Alari Altjõe

Pro-street-klassi parimad:

Kevin Pesur

Randar Kajo

Ott Kokk

Pro-klassi parimad:

Harold Valdma

Harri Kosunen

Martin Vaga

Fotol Harold Valdma ja Harri Kosunen, foto: Risto Pakkonen

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas