Valitsev driftimeister: Kaitsen oma tiitlit algusest lõpuni

Sel nädalavahetusel toimub Tallinnas drifti meistrivõistluste 2014. aasta hooaja avaetapp. Valitseva meistrina asub lahingusse Taavi Toomara, kes kindlameelselt püüab meistritiitli taas endale saada.

Reedel ja laupäeval algab tänavune jaht driftimeistri tiitlile. Hooaja avaetapp toimub Tallinnas Saku Suurhalli kõrval, mis on uueks võistluspaigaks kõikidele sõitjatele. Kindel on see, et ükski favoriit ei lähe starti lihtsalt niisama, vaid ikka endast parimat andma. Nii ka valitsev meister Taavi Toomara, kelle garaažis käivad praegu viimased tööd auto kallal, et reedeks saaks tema legendaarne BMW 2002 parima seadistuse. „Kuna auto teenis mind eelmisel aastal väga hästi, siis polnud põhjust talvel suuri ehitustöid ette võtta. Eks seadistusi ja muid väiksemaid töid jagub iga auto kallal küllaga. Igal juhul ma võitlen algusest lõpuni ning eesmärk on taaskord tulla Eesti meistriks,“ rääkis Toomara vaid mõned päevad enne avaetappi. Toomara plaanib tänavu oma peamise tähelepanu suunata just Eesti drifti meistrivõistlustele, teisi paralleelselt toimuvaid sarju ta täies mahus sõita ei plaani. Kindlasti ahvatleb teda taaskord suur driftiüritus Norras, kus ta on juba varem võistelnud ning auväärse kolmanda kohaga naasnud.

Smokehuntersi teine piloot, Toomara tiimikaaslane ja konkurent Eduard Vahemets on teinud talvel suuri otsuseid. Uue omaniku on saanud tema pikaaegne BMW võistlusauto ning see sõidab nüüd Mihkel Norman Tultsi käes, kes oli mullu suurim üllataja ja uustulnuk. Aprilli keskpaigas toimus treeningpäev Haapsalu Kiltsi vanal lennuväljal, kus osales ka Tults oma uue autoga. Kui varem sõitis tema autoga Vahemets, kes on tuntud oma stabiilse ja rahuliku sõiduga, siis Tultsi käes käis asi pisut teisiti. Tultsi sõidustiil oli kindlakäeline, aga silmatorkavalt agresiivne, et olla konkurentidele kõvaks vastaseks. „Kuigi auto juba ostes valmis ja väga konkurentsivõimeline, sai autot siiski päris palju muudetud, et see oleks rohkem enda soovide järgi ning mootorgi väskem ja võimsam. Varasema neljaliitrise turbotatud mootori asendasime 4,4-liitrisega, mis ka turbotatud. Senised treeningud on näidanud, et muudatused on läinud asjaette. Olen uue autoga kohanenud ning uueks hooajaks valmis,“ rääkis Tults.

Ega Vahemetski talvel niisama käed rüpes istunud. Ta soetas omale uue auto, milleks on Ford Mustang. Valik üllatas pea kõiki kõrvaltvaatajaid, sest üle kümne aasta on Vahemets võistelnud just BMW-ga. Mustangile oli tehas paigaldanud automaatkäigukasti ja V6 mootori. Need Vahemetsale ei meeldinud. Automaatkäigukasti asemele sai loomulikult manuaal ja jõuallikaks turbotatud BMW 4-liitrine V8 mootor. Tegelikult ei jäänud autosse eriti palju tehasetoodangut, sest auto võeti täielikult lahti ja ehitati ümber vastavalt driftiautodele seatud kõige karmimatele turvanõuetele.

Kõikides garaažides käib praegu kiire-kiire töö. Mõnedel neist on veel suur hulk tööd teha, et reedeks rajale jõuda, teistel käib veel viimane lihv. Näiteks on Team Ghost Stihli garaažis kahest autost valmis üks. Jarmo Luhti autot on veel vaja pisut viimistleda ning valmis ta ongi. Kristjan Klemetsi auto kallal on käimas suuremad tööd ning esimese etapi peab ta vahele jätma. Aga kui auto peagi valmis saab, on see parem, kui kunagi varem.

Foto: Vaiko Noor 

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas