Valitsev Eesti driftimeister võiduvõimalusi käest ei lase

Sel nädalavahetusel läheb Tallinna kesklinnas toimuval driftietapil püüavad driftijad pro-klassi võitu, sest kaalul on Eesti meistritiitel. Lisaks tuleb siia ligi kolmkümmend välisvõistlejat, et selgitada kes on Põhjamaade parim driftija.

Kes saab Eesti driftimeistriks? Kas Taavi Toomara suudab oma nappi liidripositsiooni hoida viimasel etapil ning kaitsta oma valitseva meistri tiitlit? Neile küsimustele saab vastuse laupäeval, mil Tallinna kesklinnas Filtri teel toimub suur Põhjamaade driftisarja etapp, kus selgub ka Eesti meister.

Just praegu käib valitseva Eesti driftimeistri Taavi Toomara garaažis kibekiire töö, sest lisaks tavapärasele võistluseelsele kõbimisele tuleb lõpule viia ka käigukasti parandus. Mees kinnitab, et remont on lõpusirgel ning täiesti kindlalt on ta nädalavahetusel driftivõistlusel kohal. Ja mitte niisama, vaid ikka selleks, et oma tiitlit kaitsta. Praegu pro-klassi hooaja punktitabelis on liidrikohal Toomara. Aga napilt, sest vaid üheksa punkti kaugusel on Harold Valdma, kes ihkab liidri troonilt lükkamist, et ise meistritiitel vastu võtta. Konkurentsis on veel ka Henri Puhmas ning Martin Vaga.

Valdma on tänavu näidanud väga tugevat taset, tema sõidud on olnud stabiilselt head ning tandemsõitudes püsib ta vastasel külje all nagu liimitult. Toomara tunnustab Valdma häid sõite, ent erilist valemit või nippi, kuidas teda rajal murda, tal ei ole. „Valdma on kõva konkurent igal juhul. Aga ma lähen ikka esikohta püüdma ning ainsaks võimaluseks on sõita nii hästi, kui ma oskan. Võiduvõimalusi ma käest ei lase,“ ütles Toomara.

Väikeseid kõbimisi auto kalla on tehtud ka Martin Vaga autole ning mees on valmis lahingusse astuma. Tema kõige suurem soov on jõuda poodiumile nii sel etapil kui ka aasta kokkuvõttes. Vaga hoiab praegu hooaja punktitabelis neljandat kohta ehk kohta, mis on esimene, kes karikast ilma jääb. Tema põhiliseks konkurendiks on Henri Puhmas, kes edestab teda praegu vaid kahe punktiga. Siiski ei pea Vaga päris maha matma ka meistritiitli mõtteid, sest punktivahe liidriga ei ole ületamatult suur ning autospordis võib kõike ette tulla.

Meeskond NRR on samuti tegutsenud usinalt garaažis. Meeskonnaliikmed ja sõbrad tegid Märt Kuvvasele üllatuse tehes ta autole uue väljanägemise kere plastosade, kujunduse ning värvi näol. Varasemast erkkollasest Toyota Suprast sai kaunis valge luik. Kuvvas teadis, et tema ära oleku ajal tehakse auto tehniliselt ja kere osas korda, sest paar nädalat tagasi toimunud viimasel võistlusel sai see üsna korralikult räsida. Tehtigi. Aga Kuvvasele üllatuseks andsid sõbrad autole ka täiesti uue väljanägemise.

Reedel kogunevad Tallinnasse ligi 40 pro-klassi võistlejat Eestist, Lätist, Soomest, Rootsist ja Norrast, et maha pidada järjekordne Põhja-Euroopa driftisarja (NEZ) etapp. Võistluse põhipäev on laupäev. NEZi esimene etapp toimus Rootsis, kus koduraja eeliseid kasutasid ära rootslased ning hõivasid kõik poodiumikohad. Hooaja liider on praegu Alexander Granlund. Teisel ja kolmandal kohal on Jens Stark Junttila ja Kim Fors. Esmakordselt on Eesti driftiradadele oodata naisvõistlejaid, kel on oma eraldi arvestus uues sarjas Nordic Ladies Drift Leage.

Kuna võistlus toimub linnatänaval, siis parkimisvõimalused pealtvaatajaile on piiratud. Korraldajad paluvad võimalusel kohale tulla ühistranspordiga, et tagada liiklussujuvus piirkonnas. Driftimine on ala, kus ilmaoludel ei ole tähtsust ehk võistlus toimub iga ilmaga.

 

Programm:

Reede, 22. august

17.30-19.40 treeningsõidud

20.00-21.30 kvalifikatsioonisõidud

 

Laupäev, 23. august

11.00 avatakse väravad pealtvaatajaile, tandemtreeningud

13.10-13.45 võistlejate koosolek

14.00-14.30 võistlejate tutvustus

14.45 Nordic Ladies Drift Leage tandemsõidud

15.45 NEZ ja Eesti meistrivõistluste tandemsõidud

19.00 autasustamine

23.30 pidu ööklubis Teater

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2019

Meie autospordi kuldne aasta kogu oma kirevuses on nüüd kaante vahel ja saadaval raamatukauplustes üle Eesti ja veebipoest aadressil http://makse.autosport.ee/shop

Saa teada meie aegade kirkaima spordisaavutuse telgitagustest asjaomaste suu läbi, loe sisutihedaid ja värvikaid kokkuvõtteid erinevate autospordialade aasta olulisematest sündmustest-sarjadest ja naudi efektseid ülesvõtteid, mis nähtut-kogetut parimal moel edasi annavad.

veebitehas