Viidas debüütsõidul GT4 autoga võidukas

Autosportlane Tristan Viidas saavutas nädalavahetusel Saksamaal Nürburgringil peetud VLN meistrivõistluste esimesel etapil Mercedes-AMG GT4-ga esimese koha. Tiheda udu tõttu kolm tundi edasi lükatud ning neljalt tunnilt kolmandiku võrra kärbitud sõidule võttis uues tiimis ning uue autoga sõitnud Viidas lisaks etapile ka võidu ajasõidus.

Viidas jagas lühendatud sõidul Mercedes-AMG GT4 masinat sakslaste Tim Scheerbarthi ning Tobias Mülleriga. Scheerbarth oli 2011. aastal VLNi meister ning Müller oli eelmisel aastal BMW M235i klassis Viidase üks peamisi konkurente, kelle kätte jäi ka BMW M235i rajarekord. Sellest hoolimata näitas kolmest sõitjast just Viidas ajasõidus parimat ringiaega ning asetas auto oma klassis viimase ringiga esikohale.

Starti alustas suurima VLNi kogemustepagasiga Scheerbarth, kes suutis esimest kohta kaitsta ning liidrikohalt andis ta auto Viidasele üle. Eestlane suutis vahet jälitajatega veelgi kasvatada ning andis auto üle Müllerile. Vigase kütuseanduri tõttu pidi Viidas siiski boksi tulema ühe ringi planeeritust varem, mistõttu tuli ka järgmises vahetuses sõitval Mülleril teha viimasel ringil lisapeatus tankimiseks. Hoolimata ligi pooleminutilisest vahest teise koha ees, otsustas jälitav Sorg Rennsporti auto valitseva GT4 klassi meistri Heiko Eichenbergi ja BMW Motorsport juunior-programmi liikme rootslase Erik Johanssoniga riskida ning jätta lisapeatuse vahele, möödudes sellega Scheerbarth-Müller-Viidase triost. Paraku risk ennast ei õigustanud ning konkurentide kütus lõppes viimasel ringil, andes seega hetkeks saadud esikoha käest. Sellega tõusiski Müller taas liidriks ning tõi auto võiduka lõpuni.

„Hoolimata heast lõpptulemusest ei olnud tegu üldsegi lihtsa nädalavahetusega. Minu reedesed treeningvahetused sattusid hommikusele ajale, mil rada oli veel öökastest ja niiskusest libe. Päeval oleks justkui pidanud rohkem sõita saama, kuid siis rikkusid minu ringid ära jällegi punased lipud. Seega laupäeva hommikule vastu minnes oli tunne veidikene ebakindel. Seetõttu analüüsisin öösel kõvasti sõiduvideoid ja data’t ning ajasõitu välja minnes oli hoopis teine tunne,“ oli Viidas juba enesekindlam. „Laupäeva hommikul algama pidanud ajasõit algas udu tõttu hoopiski lõunast ning seeläbi oli ka võistlusdistants tavapärasest lühem. Siiski leidsin enda vahetusega oma sõidurütmi ülesse ning harjusin eelmise aastaga võrreldes kõvasti võimsama masinaga ära. Vigane kütuseandur oleks peaaegu terve nädalavahetuse ära rikkunud, kuid meie õnneks läks ka konkurentide taktika vett vedama,“ oli Viidas kokkuvõttes rahul.

Lisaks SP10 klassi liidrikohale koos Black Falconi tiimikaaslastega jagab Viidas VLN sarja Junior Trophy arvestuses teist kohta. GT4 arvestuses saavutasid teise koha BMW M4 GT4 masinaga Heiko Eichenberg ja Erik Johansson. Kolmandad olid samuti BMW-ga sõitvad Emin Akata, Stefan Beyer ning Torsten Kratz. Järgmine sõit toimub Nürburgringil 13. aprillil.

 

Foto: Sportscode Images

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas