Viidas jätkas Saksamaal oma võiduseeriat

Eesti autosportlane Tristan Viidas võitis laupäeval Saksamaal Nürburgringil VLN meistrivõistlustel Mercedes-AMG GT4 autol neljanda etapi ning jätkab oma klassi liidrikohal.

Hoolimata lühendatud ajasõidust näitas sakslaste Tim Scheerbarthi ja Tobias Mülleri ning Viidase trio ajasõidus parimat aega. „Läksin esimesena rajale ning olin just sõitmas oma kiiret ringi kui äkki juhtus minu ees kõva avarii. Tegemist oli tagasirgel asetseva pimeda kurviga, kus hoogu autodel üle 200. Tulin ka mina põhjagaasiga kui äkki nägin kurvist väljudes minu ees rajapiiretesse sõitvaid ja omavahel kokku põrkavaid autosid. Õnneks sain viimasel hetkel pidama ja mahtusin üle muru sõites napilt rusudest mööda. Kokku osales 4 autot ja nendest 3 paistsid minevat mahakandmisele. Minu taga sõitvad autod sealt enam mööda ei mahtunud, mistõttu katkestatigi ajasõit punase lipuga enam kui tunniks,“ lausus Viidas. Eestlane seega korralikku ringiaega kirja ei saanud ning rajale saadeti Scheerbarth, kes viimasel ringil auto ka esikohale tõstis.

Scheerbarth alustas üldarvestuses 148. autost 26. kohalt ning SP10 klassi esikohalt. Nii Scheerbarth kui ka peale teda sõitnud Müller näitasid häid ringiaegu, kuid ei suutnud maha raputada lähimat konkurenti BMW M4 GT4 autol. Kui Viidas viimase vahetusena rajale läks, kaotati boksis 11 sekundit, millega rootslasest BMW Motorsport juunior-sõitja Erik Johansson ja eelmise aasta sakslasest klassivõitja Eiko Eichenberg Viidasele uuesti järele jõudsid. Algas kassi ja hiire mäng, kus mõnes sektoris oli kiirem Viidas ning teises jällegi jälitaja. Siiski suutis Viidas viimasel kahel ringil näidata hoolimata kulunud rehvidest uute rehvidega võrdseid aegu ning finišilipu langedes oli edu Eichenbergi ja Johanssioni ees 12.5 sekundit. Kolmandaks tulid samuti BMW M4 GT4 autol Inglise-Saksa kolmik Ben Tuck, Jörg Breuer ja Will Tregurtha. Üldarvestuses saavutati Black Falcon tiimi Mercedes-AMG autol aga väga kõrge 15. koht.

„Sõit oli raske, sest ei saanud ennast hetkekski lõdvaks lasta – BMW M4 oli kogu aeg tagapeeglis nähtaval. Küll aga meeldis see, et võrreldes 24-tunni sõiduga on VLNi 4 tundi justkui sprintsõit, tänu millele ei pidanud ei ennast ega ka autot tagasi hoidma. Sain suruda nii palju nagu torust tuli. Autot esikohal üle joone tuues oli ikka naeratus näol ja tunne hea, sest suutsime terve sõidu napilt konkurentide ees püsida. Veelgi enam lisas asjale juurde juba sarja järjekorras 3. etapivõit,“ oli Viidas nädalavahetusega väga rahul.

Viidas, Scheerbarth ja Müller jätkavad VLN kestvussarjas SP10 klassi esikohal. Viidas ning Müller osalevad ka Junior Trophy arvestuses, kus ollakse 27. autost 2. kohal. Sarja üldarvestuses jagab trio omavahel 607. sõitjast kõrget 4. kohta. Järgmine VLNi etapp toimub 3. augustil taas Nürburgringil, mille 6-tunnisest sõidust on kujunenud sarja tippvõistlus.

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas