Viimane võistlus paneb street-klassi driftijad pingutama

Street-klassi driftijatel lasub sel nädalal suur pinge, sest enne viimast võistlust on koondtabelis punktiseis tasavägine ning poodiumi kõrgeimale kohale on äärmiselt tihe konkurents. Parimad selgitatakse välja sel laupäeval Rapla kardirajal.

Kui pro-driftijad juba saavad nautida pingevabasid šõusõite, siis street-klassi võistlejatel on pinge kruvitud lakke. Punktiseis tabeli eesotsas pärast neljandat võistlust on väga tasavägine. Eelootaval viiendal ja ühtlasi viiendal võistlusel on kõigil rauad tules – mehed annavad endast kõik, et hõisata kokkuvõttes kõrgeimal kohal ja kanda auväärset meistritiitlit.

Praegu hoiab hooaja liidrikohta mullune meister Allan Lätt, kel on tihedalt kannul tema meeskonnakaaslane Randar Kajo, kel omakorda kannul meeskonnakaaslane Ott Kokk, kellele järgneb meeskonnakaaslane Martin Vaga. Jah, kõik on õige. Need neli meest on head sõbrad ja meeskonnakaaslased AL Driftteamist, kuhu kuulub kokku kaheksa street-klassi sõitjat. Seega läheb poodiumikohtade pärast madinaks meeskonnasiseselt. Kuna punktierinevused on väikesed, siis kõigil neil neljal on võimalus võtta üldvõit ehk meistritiitel.

Tänavu on street-klassis osalejate arv kasvanud hüppeliselt. Kokku on hooaja jooksul rajale jõudnud 30 võistlejat, kellest suur hulk on uusi sõitjaid. Kõige värskem liituja ja driftifännide oodatuim sõitja on 14-aastane Kevin Pesur, kes sai paar nädalat tagasi võistlusauto. Hoolimata sellest lühikesest ajast on Kevin selle autoga juba sõitnud ühe Eesti meistrivõistluste etapi ning teinud ka oma esimese välisvõistluse. Noormees käis möödunud nädalavahetusel oma spetsiaalselt driftimise jaoks ehitatud 4,4-liitrise mootoriga BMW-ga Läti drifti meistrivõistluste etapil Riias, kus ta osales ProAm võistlusklassis. Läti ProAm-klass on sama, mis Eestis street-klass ehk autode ümberehitus on suhteliselt vaba ja finaalid sõidetakse tandemitena nagu meilgi. Driftimine on Lätis väga populaarne autosport, pro-street klassis oli Riias Bikernieki rajal sel korral kohal lausa 43 võistlejat. Kevin tegi head kvalifikatsioonisõidud, tandemites noppis ta kaks võitu ning saavutas 8. koha. Seejuures tasub mainimist, et Kevin oli Bikernieki rajal üks populaasemaid sõitjaid – ka lätlased elasid talle häälekalt kaasa, sest on üsna harukordne juhus näha üht 14-aastast noormeest niimoodi driftimas. Kõigil autospordihuvilistel on võimalus talle kaasa elada juba sel laupäeval Rapla kardirajal, kus toimub street-klassi finaallahing. Meie lõunanaabritelt on kuulda, et ka nemad plaanivad siia võistlema tulla. Raplas toimuva võistluse haripunkt on kindlasti pro- ja street-klassi võistlejate vahel toimuv superfinaal, mil korraga on võistlemas mõlema klassi võistlejad – kas street-klassi parimad suudavad superfinaalis kukutada pro-sõitjaid? See selgub sel laupäeval Rapla kardirajal.

Ajakava:

Laupäev 28. september

11.00 avatakse väravad pealtvaatajatele

12.00- 14.00 kvalifikatsioonid (street ja pro koos.)

14.00- 14.30 võistlejate koosolek

14.30-16.00 street-klassi finaalid

16.05-16.50 superfinaalid street-klassi 4 parimat + pro-klass

17.00 autasustamine

Foto: Risto Pakkonen

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas