Võimas, Ott ja Martin tegid seda jälle ja võitsid kolmanda järjestikuse MM-ralli!

Türgi MM-ralli jätkus pühapäeval nelja katsega ning viimast võistluspäeva alustasid liidrina Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC). Eestlaste edu enne pühapäevaseid katseid oli Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) ees 13,1 ja Hayden Paddon – Sebastian Marshall (Hyundai i20 Coupe WRC) ees minut 10,5 sekundit.

Ott ja Martin enam arusaadavalt suuri riske pühapäeval ei võtnud ning näitasid katsetel viiendat ja kahel korral kolmandat aega. Ralli lõpetanud punktikatselt eestlastele 3 väärtusliku MM-punkti.

Tänak – Järveojale oli Türgi ralli võit kolmas järjestikune MM-etapivõit ning MM-üldarvestuses tõusid eestlased teisele kohale, jäädes MM-liidritest Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) nüüd maha 13 punktiga.

Toyotale kindlustasid Türgi teedelt kaksikvõidu Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WC), kes jäid meeskonnakaaslastest 22,3 sekundi kaugusele. Absoluutarvestuse kolmas koht Hyundai võistluspaarile Hayden Paddon – Sebastian Marshall, kes kaotasid ralli kokkuvõttes eestlastele minuti ja 46,3 sekundiga.

Punktikatse maksimumi teenisid Neuville – Gilsoul ja teise koha Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC).

Tootjate arvestuses tõusis Toyota Gazoo Racing esimeseks ning nende edu on nüüd teiseks kukkunud Hyundai Motorsport ees 5 punkti.

Ott Tänak – Martin Järveoja on oma karjääri jooksul nüüd võitnud 6 MM-rallit ning Türgi ralli oli eestlastele juba 19 järjestikune ralli, kus eestlased vähemalt ühe katsevõidu on võtnud.

Viimati teeniti Toyotal sõites kolm järjestikust MM-ralli võitu aastal 1994.

Pühapäeva JWRC liidrikohalt alustanud Ken Torn – Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2), tegid päeva teisel katsel sõiduvea ning olid sunnitud ralli katkestama. JWRC tänavuse meistritiitli teenis rootslane Emil Bergkvist, kes sai auhinnaks Ford Fiesta R5 auto, millega ta 2019. aastal hakkab osalema WRC2 sarjas.

WRC2 klassi Türgi teede parimad olid Jan Kopecky – Pavel Dressler Skoda Fabia R5-l. Parima R5 autoga sõidetud tulemuse sõitsid Türgi teedel aga välja Henning Solberg – Ilka Minor-Petrasko, kes Skoda Fabia R5-l lõpetasid ralli absoluutarvestuse kuuendal kohal.

 

Türgi MM-ralli lõppjärjestus

1.Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC 3:59:24.5

2.Latvala / AnttilaToyota Yaris WRC +0:22.3

3.Paddon / Marshall Hyundai i20 WRC +1:46.3

4.Suninen / Markkula Ford Fiesta WRC +4:10.9

5.Mikkelsen / Jaeger Hyundai i20 WRC +7:11.7

6.Solberg / Minor Skoda Fabia R5 +13:40.6

7.Evans / Barritt Ford Fiesta WRC +17:09.0

8.Kopecky / Dresler Škoda Fabia R5 +18:25.2

9.Tempestini / Itu Citroën C3 R5 +19:17.1

10.Ogier / Ingrassia Ford Fiesta WRC +20:51.2

 

Autoralli MM-hooaeg jätkub kolme nädala pärast, kui 4.-7.oktoobrini sõidetakse Walesi ralli.

 

Foto: Toyota Gazoo Racing

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas