Võimsaimate kiirendusautode seas võistleb ka 1000-hobujõuline Nissan

Kui tavapäraselt ollakse harjunud võimsate kiirendusautode seas nägema peamiselt säravaid Ameerika päritolu autosid, siis tähelepanuväärselt näeb homme Kiltsi lennuväljal peetaval kiirendushooaja viimasel etapil ka võimsat Nissanit.

Eesti kõige võimsamad võistlusautod leiab kiirendusel outlaw-klassis, kus võimsused küündivad kõrgustesse. Rebimine käib meistritiitlile. Liidripositsioonil on tänavu uue autoga kiirendusvõistlustele naasenud vanameister Lauri Kuriks, kes on võistlustel paar aastat eemal, sest võimsa auto ehitamine vajab aega. Kuriks on võtnud tänavusest hooajast pea maksimumi. Seni toimunud kolmel etapil on ta kahel võtnud võidu.

Kuriksile võrdväärset konkurentsi pakub Reino Poom, kes tänavu tõi rajale Eesti esimese päris õige dragsteri ehk seitsmemeetrise redelauto. Hooaja alguses on Poomil eesmärk auto saada õigesse seadesse ning seda tundma õppida, sest redelauto on kereautost väga erinev. Hooaja keskpaigaks oli auto seadistus niivõrd hea, et Poom püstitas järjest uusi rekordeid. Praegu on tema nimel veerandmiili Eesti kiirendusrekord 7,771 sekundit, mis sõideti välja Kiltsi rajal American Beauty võistluse raames.

Outlaw klassis hoiab kolmandat kohta Kristjan Käbi, kelle autot on tänavu vaevanud erinevadt tehnilised mured. Eelmisel nädalavahetusell osales Käbi Chevrolet Monza Valgevenes toimunud kiirendusvõistlusel ning selle auto roolis oli Riivo Sinijärv, kes saavutas oma võistlusklassi võidu.

Kui tavapäraselt ollakse harjunud võimsas outlaw klassis nägema võimsaid Ameerika päritolu autosid, siis seda harjumust rikastab Jevgeni Bulankin oma Nissaniga. Mees võistleb Nissan 200s-ga, millel on vaid kaheliitrine mootor, ent jõunumbrid on muljetavaldavad – lausa üle 1000 hobujõu. Tema parimaks isiklikuks tulemuseks on 8,1 sekundit, mis sõideti Soomes. Eestis parimaks tulemuseks on 9,6 sekundit, mida Bulankin soovib nüüd sel nädalavahetusel Kilti lennuväljal parandada.

Ajakava:

Laupäev, 23. august

10.30 väravad avatud pealtvaatajaile

11.00-15.00 ajasõidud

16.00-19.00 - eliminaatorisõidud

19.30 autasustamine

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas