Rahvakross

Mis on rahvakross?

Paljud on kuulnud väljendit "põlluralli" või "külakross". Enamasti assotsieerub taolise väljendiga aiaäärest leitud romudega põllul või metsateedel kihutamine. Tänaseks päevaks on selline pilt ajalukku läinud, võistlused toimuvad kindlal tasemel, on läbi viidud ohutult ning sõidud on väga põnevad ja kaasakiskuvad. Oma jälje jättis masu, kuid 2012. aastast on näha, et see krossi alaliik on uuesti tõusuteele asumas. Rahvakross on loodud, kui odav ja esimeseks alustamiseks sobiv rallikrossi ala. Kulud võistlemiseks on väikesed võrreldes meistrivõistlustel osalemisega, kuid tingimused autodele ja turvavarustus on siiski määratletud, et tagada võistlejate ohutus. Samas on olemas legaalne võimalus osaleda ühisstartides ja saada aimu rallikrossi võludest. Ilma suuremaid kulutusi tegemata saab otsustada, kas sinus on ainest sellise alaga tegelemiseks ja rahvakross on esimene samm liikumiseks järgmistele tasemetele, kus on juba Superkrossi karikasari ja miks mitte juba Eesti meistrivõistlused rallikrossis osalemine.

Võistluseid peetakse enamasti väiksematel põlluradadel. Radade puhul peaks jälgima, et rajal arendatava keskmine kiirus ei ületaks 50 km/h, lisaks on veel mõningad tingimused. Täpsema info leiab järgnevalt lingilt, kus on kirjeldatud rahvakrossi korraldamise üldaluseid.
Autode kohta on paika pandud üldised turvalisuse tingimused, need leiab lingilt: Rahvakrossi autode tehnilised tingimused. Antud tingimused on baastingimused, iga korraldaja võib vajadusel panna juurde lisatingimusi.

Võistlustel osalemiseks on vajalik võistlejal omada vähemalt rahvakrossi võistlejakaarti. Selle saab EAL-ist ja 2019. aastal on kaardi maksumus 40 €. Võistlejakaardi taotlemise kohta saab infot siit: http://autosport.ee/voistlejakaardi-taotlemine

Rahvakrossi võistluste formaat on iga korraldaja otsustada.

Tuntumad rahvakrossi sarjad on Külakross, Tarvastu rahvakross ja samuti on Superkrossi sarjas leidnud oma koha rahvakrossi klass.

EST RUS ENG

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11.oktoobrist 1991.a., omades FIA põhikirja art. 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Ralli mobiilis

veebitehas