Rahvasport

Rahvaspordi alajaotusest saab leida info tänavasõiduautodele mõeldud võistlusliikide osas, mis oma korda jaotub rahvaralliks ja rahvasprindiks. Võisteldakse tänavalegaalsetel autodel ning võistluseks suletud radadel.

Mis on rahvaralli?

Rahvarallis võib osaleda tavalise tänavasõiduautoga, spetsiaalse ettevalmistusena kasutatakse näiteks eraldi karterikaitseid, jäigemaid amorte ning võistlusrehve. Rahvarallis toimuvad karikavõistlused, kus on võimalik osaleda kuues erinevas võistlusklassis. Võistlustel osalemiseks tuleb soetada rahvaspordi võistlejakaart. Masin peab vastama kehtivatele tehnilistele tingimustele, piloot ja kaardilugeja peavad kandma ohutuse tagamiseks kiivreid. Rahvarallidel läbitakse kiiruslike katseid, vigursõidu elementidega katseid ning täpsuslõike. Ühelt katselt teisele liigutakse avalikel teedel ettenähtud võistlustrassi jälgides. Rahvaralli annab hea võimaluse piloodi ja kaardilugeja koostöö harjutamiseks ning annab paljudele huvilistele esmase kokkupuute autospordiga.

Mis on rahvasprint?

Sarnaselt rahvarallile võisteldakse rahvasprindis tänavasõiduautodega. Võistlustrassi pikkus on maksimaalselt 3 kilomeetrit. Huvilistel on võimalus valida viie erineva võistlusklassi vahel. Sprindivõistlus koosneb kolmest sõiduvoorust, kus paremusjärjestus selgitatakse kahe parima tulemuse võrdlemise teel. Võistlussõidud toimuvad kõik ühe päeval. Rahvasprindis sõidetakse ilma kaardilugejata ning võistlustrassiga on võimalik reeglina tutvuda jalgsi enne võistluste algust. Sarnaselt rahvarallile toimub EAL egiidi all karikavõistluse süsteem, kus võisteldakse erinevatel suletud radadel üle Eesti.

Tere tulemast osalema!

EST RUS ENG

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11.oktoobrist 1991.a., omades FIA põhikirja art. 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Ralli mobiilis

EAL Akadeemia

veebitehas