Ralli

Mis on autoralli?

Autoralli on autospordiala, millel võisteldakse tehases valmistatud, kuid modifitseeritud autodega tavalistel autoteedel. Rallit sõidetakse tavaliikluseks suletud teelõikudel (lisakatsetel), mille pikkus on tavaliselt 10-30 kilomeetrit. Lisakatsete vahele jäävad ülesõidud, mille läbimiseks antakse ette kindel aeg. Ralli tulemus saadakse lisakatsete läbimise aegade liitmisel. Sellele võivad lisanduda trahvisekundid, mis saadakse ülesõitude läbimise aegade eksimuste tõttu. Autorallit sõidetakse eraldistardist.

Rallisõidus on meeskonna liikmed sõitja ja kaardilugeja. Võistluse ajal loeb kaardilugeja piloodile ette rajaga tutvumise ajal kirjutatud kiiruslegendi.

Eesti meistrivõistluste rallid kestavad võistlejate jaoks tavaliselt kolm päeva, millest esimesed kaks kuluvad võistlusrajaga tutvumisele ehk kiiruslegendi kirjutamisele. Võidukihutamine algab tavaliselt võistlusnädala reede õhtul ning jätkub laupäeval. Harrastajatele korraldatakse ka väiksemaid võistlusi, kus kõik tegevused on mahutatud ühe päeva sisse.

Rallis võisteldakse spetsiaalseltel autodel, mille oluline osa on turvapuur. Avariide korral kaitseb see sõitjaid vigastuste eest. Lisaks on võistlejailt nõutud rahvusvaheliste tingimuste kohane võisusõiduriietus ja –kiiver.

Ralliautod on jagatud nende võimsuse järgi eraldi klassidesse. Osade klasside autod vastavad rahvusvahelistele tehnilistele tingimustele, teised Eesti rahvuslikele tingimustele. Tehnilised tingimused tagavad autode ohutuse ja võrdsuse.

Rallisprint

Rallisprinti sõidetakse sarnaselt autorallile, kuid sprindis arvestatakse ainult lisakatsete läbimise kiirust. Sprindivõistlusel läbivad kõik osalejad sama lisakatse kolmel korral. Iga kord jagatakse klassisiseselt punkte (1. koht – 1 punkt, 2. koht – 2 punkti jne) ning võistluse võidab omas klassis kahe vooru summas väikseima skoori saanud võistleja. Sprindivõistlused on ühepäevased.

Võimalused

Tõsised sportlased saavad Eestis võistelda Eesti meistrivõistlustel nii autorallis kui -sprindis. Mõlemal alal saab sõita rahvusvahelistele tingimustele vastava autoga või ka veidi soodsama rahvusliku klassi autoga. Eestis toimuvad Eesti meistrivõistlused ja Eesti karikavõistlused.

Lisaks on olemas eraldi võistlused pühapäevasõitjatele - rahvaralli ja rahvasprint.

EST RUS ENG

Autosport 2016

Järjekordne raamat sarjast „Eesti Autosport“ koondab endas traditsiooniliselt kokkuvõtet aastast Eesti autospordis. Hulgaliselt pildimaterjali, põhjalikud ülevaated, persoonilood ja 2016. aastat kokku võttev statistika. Järjekorras on see juba 14. raamat ja sellise pika traditsiooniga spordiraamatuid pole Eestis palju. Aasta pakkus meile erinevatelt aladelt erinevaid emotsioone ja need on kõik siia kaante vahele pandud.

See raamat on väärikas kokkuvõte 2016. aastast Eesti autospordis ja see leiab kindlasti tee Eesti autospordisõbra raamaturiiulisse. Saadaval nii raamatupoodides kui EAL kontoris Mustamäe tee 4.

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11.oktoobrist 1991.a., omades FIA põhikirja art. 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Ralli mobiilis

EAL Akadeemia

veebitehas