Eesti Prokardi teisel etapil osales 162 võistlejat viiest riigist

Eesti Prokardi hooaeg jätkus 12. juunil Rotax Estonia Challenge teise ja IAME Series Estonia esimese osavõistlusega. Taaskord üle 160 osaleja kokku meelitanud võistlus toimus Aravete kardirajal keerulistes ilmastikuoludes, kus paljudes võistlusklassides võisteldi nii kuivades kui märgades tingimustes.

Rotaxi kõige väiksemas, Micromax klassis, seljatas kõik konkurendid eestlane Oliver Söönurm, kes võitis mõlemad finaalid ja tõstis end sellega punktitabelis kolmandaks. Möödunud etapi võitnud Marko Plinta (LV) pakkus kohalikele tugevat konkurentsi ja juhtis esimestel ringidel ka teist finaalsõitu, kuid oli sunnitud leppima teise kohaga. Nädalavahetuse üks kiiremaid mehi Nikita Ljubimov (EST) lõpetas mõlemad stardid kolmandana, olles sunnitud alustama esimest võistlussõitu viimaselt stardikohalt. Üldliidrikohta kindlustas seega Plinta (LV), kes juhib nüüd 18 punktiga Ljubimovi ees.

Tiheda rahvusvahelise konkurentsiga Minimax klassis jäi poodium samasse järjekorda nagu möödunud etapilgi, kuid pingelised võistlussõidud võisid viimaste ringideni laheneda ükskõik kelle kasuks. Läbivalt kuulusid esikoha konkurentsi kuni 6 võistlejat ja kohti vahetati igal ringil. Esimeses sõidus meisterliku kohakaitsmisega hiilanud leedulane Dovydas Gudelevicius pidi tunnistama teises finaalis eelmise etapi võitnud Toms Strele (LV) paremust. Teisele kohale käis aga viimaste ringideni tihe rebimine Gudeleviciuse (LT), Purmalise (LV), Leotootsi (EST), Kure (EST), Kirikovsi (LV) ja Silla (EST) vahel. Leedulane seljatas viimaste ringidega Purmalise, kuid Purmalisele antud kolmesekundiline karistus tõstis nii sõidu kui etapi kolmandale kohale Eesti oma poisi Marko Leotootsi. Poodiumile vastavas järjestuses paiknetakse ka punktitabelis.

Noorteklassi poolmärjas esimeses võistlussõidus seljatas kõik konkurendid tabeliliider Martins Janovskis (LV), kes võttis napi võidu kaasmaalase Alexander Skjelteni (LV) ees. Esimeste ringide järel juhtinud kvalifikatsiooni võitja lätlane Edgars Vilcans pidi tehnilise probleemi tõttu rajalt maha tulema ja alustama teist finaali eelviimaselt kohalt. Tugeva sõidu ja parima ringiajaga lõpetas lätlane teise finaali viiendana. Ees oli aga tihe võidusõit poodiumikohtadele, kus trio Skjelten, Janovskis ja Viktor Goriainov (EST) olid lahutamatud. Esimeste ringide järel paika pandud positsioonidel ka sõit lõpetati ning jagati etapi poodium. Esimese sõidu kolmandana lõpetanud Patrick Sarapuu (EST) lõpetas teise finaali ja etapi neljandana, säilitades punktitabelis kolmanda koha. Kahe etapi kokkuvõttes lahutab kahte liidrit, Janovskist ja Skjeltenit, punktitabelis vaid üks punkt.

Seniorklassi päeva kiireim Ruben Volt (EST) oli alistamatu kõigis võistlussõitudes, mis ei taganud talle aga päeva kokkuvõttes võitu. Tugevalt Volti kandadel käinud Hugo Arendi (EST) jõudis Volti vastu juhtida mõlemat finaalsõitu, kuid pidi nii märjas kui kuivas tunnistama tiimikaaslase paremust. Teises võistlussõidus teenis Volt aga 3-sekundilise karistuse, mis kukutas ta kolmandaks. Seeläbi läks sõidu- ja etapivõit) Arendile Volti ja kolmanda Devin Sagadi (EST) ees. Punktitabelis jätkab esikohal Volt, teiseks tõusis etapivõiduga Arendi ja kolmandaks langes Sagadi.

Kiireimas Rotax-klassis DD2 polnud teist etappi järjest vastast Ragnar Veerusele (EST), kes võitis veenvalt mõlemad võistlussõidud. Tagapool oli seis palju tasavägisem, kus võitlesid omavahel nii Eesti, Läti kui Leedu võistlejad. Parimana õnnestus sellest võitlusest väljuda teist etappi järjest lätlasel Patrics Locmelisel, kellele pakkus viimases võistlussõidus südikat konkurentsi teine lätlane Matiss Malinovskis. Mõlemas võistlussõidus oli lõunanaabritele tugevaks konkurendiks ka Johann Vain (EST), võideldes mõlemas võistlussõidus poodiumikohtade eest, kuid nii märgades kui kuivades oludes jäi jõudude vahekord samaks ning samas järjestuses seisti ka poodiumil. Üldtabelis kasvatas Veerus (EST) edumaad Locmelise (LV) ees. Kolmandaks tõusis Malinovskis ning vaid mõne punktiga jääb temast maha Vain.

Sama tehnikaga võistlevates härrasmeeste klassis DD2 Mastera, kus võistlejate vanus peab ületama 32 eluaastat, pakkusid lätlased tugevat konkurentsi eelmise etapi võitnud Priit Seile (EST). Poolmärgades oludes toimunud esimeses võistlussõidus kukutati kvalifikatsioonis teist aega näidanud Sei neljandale kohale, mis tähendas lätlastele kolmikvõitu. Teises stardis eestlane aga juhtis juba pärast teist kurvi ning tõrjus seni puutumatu Henrys Grube (LV) hetkeks troonilt. Lätlased Grube ja Aloskins (LV) tegid aga paar ringi hiljem eestlasele kambaka, misläbi stardi kiireim Sei kaotas piisavalt aega, et Grubet enam ründama ei jõudnud. Päeva kokkuvõttes oli suveräänseks võitjaks Grube Aloskinsi ja Sei ees. Üldtabelis Sei aga kasvatas oma edu Kristaps Mietulise (LV) ees, Grube tõusis etapivõiduga kolmandaks.

IAME Series Estonia avaetapil sõitsid ühes võistlussõidus koos nii Junior kui Senior klassi võistlejad. Juniorides võidutses Rotaxi võidusõidus neljanda kohaga leppima pidanud Patrick Sarapuu (EST), kes edestas Romet Pakkast (EST). Kolmanda koha võttis Artur Karjus (EST). Senioride arvestuses polnud vastast Jan Kalmetile (EST), kes kindlustas etapivõidu omavahel tugevasti kembelnud Oskar Männametsa (EST) ja Rainer Talvari (EST) ees.

Kodumaistes klassides võitsid:

Cadett – Konrad Karjus

Micro 60 – Mattias Ojapõld

Mini 60 – Aleksander Uusneem

Rotax Junior Open – Oskar Kutsar

Rotax Senior Open – Oskar Raud

Rotax 40+ – Aigars Stankevics

DD2 Open – Mattias Ringberg

DD2 Open Masters – Henri Tabri

Retro – Ülar Jeblakov

Retro N – Aadu Kroon

KZ2 Open – Karl-Markus Sei

Võistkondlikult võitis AIX Racing DHR Estonia ja IVR Racing ees.

Võistluse videoülekannet saab järgi vaadata ja detailsete lõpptulemustega tutvuda prokart.ee veebilehel.

Eesti Prokarti karikavõistluste hooaeg jätkub 31. juulil Põltsamaa kardirajal koos Rotax Estonia Challenge ja IAME Series Estoniaga. Rotax Estonia Challenge’I järgmine etapp toimub aga juba tuleval nädalavahetusel koos Rotax Max Nordic Challenge’iga Aravetel, mis meelitab Eestis võistlema paljude kaugemate Euroopa riikide võidusõitjaid.

Foto: Olga Vovtsok

 

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2019

Meie autospordi kuldne aasta kogu oma kirevuses on nüüd kaante vahel ja saadaval raamatukauplustes üle Eesti ja veebipoest aadressil http://makse.autosport.ee/shop

Saa teada meie aegade kirkaima spordisaavutuse telgitagustest asjaomaste suu läbi, loe sisutihedaid ja värvikaid kokkuvõtteid erinevate autospordialade aasta olulisematest sündmustest-sarjadest ja naudi efektseid ülesvõtteid, mis nähtut-kogetut parimal moel edasi annavad.

veebitehas