Ott Tänak – Martin Järveoja lõpetasid Rootsi MM-ralli reedese võistluspäeva teisel kohal

Rootsi MM-ralli jätkus reede varahommikul ning võistlejaid ootas ees seitse kiiruskatset, mille jooksul läbiti 139,31 katsekilomeetrit.

Võistluspäeva alustasid liidrina Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC). Möödunud aastased võitjad edestasid 0,8 sekundiga Sebastien Ogier – Julien Ingrassiat (Ford Fiesta WRC) ja 1,1 sekundiga Andreas Mikkelsen – Anders Jægerit (Hyundai i20 Coupe WRC).

Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) jäid neljapäeval esimesena poodiumikohalt välja ja alustasid reedet neljandalt kohalt. Eestlased kaotasid Neuville - Gilsoulile 1,9 sekundiga. 

Tänak – Järveoja surusid kohe avakatsel gaasi põhja ning võtsid katsevõidu. See oli eestlastele juba 24. järjestikuseks ralliks, kus vähemalt üks katsevõit võetud.

Katse teine aeg Teemu Suninen – Marko Salminen (Ford Fiesta WRC), kes jäid eestlastest 3,8 sekundi kaugusele. Katsevõit viis eestlased esimeseks ka ralli üldarvestuses ning nüüd juhtisid nad Ogier – Ingrassia ees 3 sekundiga.

Päeva teise katse parim aeg Suninenile, kes edestas seekord ise Tänakut ja seda 1,1 sekundiga.

Liidrina jätkasid Tänak – Järveoja, kuid nende järel tõusid teisele kohale Suninen – Salminen, kes jäid nüüd eestlastest maha 3,5 sekundiga.

Enne hooldust sõidetud katse võitsid taas Tänak – Järveoja, kes suurendasid oma üldedu Fordil sõitvate soomlaste ees 5,5 sekundile.

Kui hommikustel katsetel valitsesid korralikud talveolud, siis teisel ringil oli katsetel väljas juba ka palju kruusa ja sulalund. Sellistest tingimustest hakkasid kasu lõikama sõitjad, kes startisid esikolmiku järel.

Peale hooldust esimese sõidetud katse võitsid Elfyn Evans – Scott Martin (Ford Fiesta WRC), kes edestasid Jari-Matti Latvala – Miikka Anttilat (Toyota Yaris WRC) 3,7 sekundiga.

Tänak – Järveojale katse kuues aeg ja 13 kaotusekundit. Suur ajakaotus tähendas seda, et eestlased kukkusid üldarvestuses kolmandateks. Uuteks liidriteks tõusnud Latvala – Anttila edestasid Tänak – Järveoja 3,7 sekundiga.

Toyotal sõitnud soomlaste edu kestis vaid katse, sest järgneval katsel võtsid nendelt liidrikoha kaasmaalased Suninen – Salminen. M-Sport meeskonna soomlased juhtisid nüüd rallit kaasmaalaste ees 5,7 sekundiga. Tänak – Järveojale katse viies aeg ning üldarvestuses jätkati kolmandal kohal.

Katsel katkestasid väljasõidu tõttu Ogier – Ingrassia.

Viimase korduvkatse võidu võtsid Evans – Scott , kes edestasid võrdse aja välja sõitnud Latvala – Anttilat ja Sebastien Loeb – Daniel Elenat (Hyundai i20 Coupe WRC) 4,4 sekundiga.

Tänak – Järveojale kaotasid Evans – Martinile 10,1 sekundiga.

Päeva viimane katse sõideti õhtupimeduses ning selle võit läks Skoda Fabia R5 autol sõitnud Jari Huttunenile. Soomlastele kindlustasid katse kaksikvõidu Esapekka Lappi – Janne Ferm (Citroen C3 WRC), kes jäid kaasmaalastest 0,3 sekundi kaugusele.

Tänak – Järveoja, kes olid viimaseks katseks rehve säästnud läksid viimasel katsel aega tagasi võtma ning see neil ka õnnestus.

Päeva viimasel katsel tegi sõiduvea ja katkestasid teiselt kohalt Latvala – Anttila.

Reedese võistluspäeva lõpetasid liidrina Suninen – Salminen, kelle edu teiseks tõusnud Tänak – Järveoja ees on 2 ja Mikkelsen - Jæger ees 17,8 sekundit.

Tänak - Järveoja lõpetasid päeva vaatamata kehvadele teeoludele teisel kohal

„Viimane katse oli päris keeruline, lumi oli sügav ja piikidest ei olnud enam palju alles. Oli endalgi paar ärevat momenti. Tegime hea hommiku. Teadsime, et kaotame pealelõunastel katsetel aega, sest tingimused olid väga keerulised ja tähtis oli need vastu pidada ja vigu vältida. Oleme homme rajal konkurentidega sarnasel positsioonil ja usun, et oleme võimelised heitlema võidu eest,“ sõnas Tänak eduka päeva lõpuks.

„Igas kurvis on natuke libisemist ja pead lihtsalt lootma, et lumevallidest on kasu. See on mäng piiride peal, aga päeva viimane katse oli meie võimaluseks aega tagasi võita ja kui sellega hakkama saime, olen rahul,“ jätkas eestlane.

 

Rootsi MM-ralli järjestus peale SS8

1.Suninen / Salminen Ford Fiesta WRC 1:11:05.3

2.Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC +0:02.0

3.Mikkelsen / Jæger Hyundai i20 WRC +0:17.8

4.Evans / Martin Ford Fiesta WRC +0:28.6

5.Lappi / Ferm Citroën C3 WRC +0:42.0

6.Loeb / Elena Hyundai i20 WRC +0:48.8

7.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC +0:52.7

8.Meeke / Marshall Toyota Yaris WRC +0:53.1

9.Tidemand / Floene Ford Fiesta WRC +1:24.4

10.Veiby / Andersson Volkswagen Polo R5 +2:39.7

 

Poom – Järveoja JWRC neljandad, Torn – Sikk kaotasid aega

Reedel jätkasid ka Juunior WRC klassi võistlejad ning eestlastest alustasid päeva neljandalt kohalt Ken Torn – Kuldar Sikk (+0,6) ja kaheksandalt Roland Poom – Ken Järveoja (+7,0).

Esimese katseteringi järel olid Torn – Sikk jätkamas neljandal kohal ja Poom – Järveoja olid tõusnud kahe koha võrra. Kahjuks tegid Torn – Sikk reede esimese korduvkatse lõpuosas sõiduvea ning leidsid end lumevallist. Sealt pääsemiseks kulus eestlastel üle 18 minuti ning JWRC üldarvestues kukkusid eestlased 13.kohale.

Tänu koduste konkurentide probleemidele tõusid koha võrra Poom – Järveoja.

Eestlastest lõpetasid päeva parimana Poom – Järveoja, kes lõpetasid reede neljandal kohal. Liidritest jäävad eestlased maha minuti ja 58 sekundiga. Torn – Sikk lõpetasid päeva kümnendal kohal ja kaotavad liidritele, kelleks on rootslased Dennis Radström – Johan Johansson, ligi 20 minutiga.

„Naudime rallit! Proovime oma asja teha ja mitte teiste konkurentide tegemisi väga jälgida.

Rehvi strateegiaga saab huvitav olema, sest proovisime täna vähem rehve kasutada, kui mõned konkurendid. Jätkame homme samamoodi, et teeme oma asja ja proovime seda teha nii hästi kui antud olukorras on võimalik,“ sõnas Roland Poom korraliku reedese võistluspäeva lõpetuseks. 

Rootsi MM-ralli JWRC-klassi järjestus peale SS8

1.Radström – Johansson

2.Kristensson – Appelskog +1:02,8

3.Tannert – Hinneberg +1:36,3

4.Poom – Järveoja +1:58,0

5.Solans – Barreiro +3:04,0

6. Williams – Hall +5:07,2

10.Torn – Sikk +19:28,7

Rootsi MM-ralli jätkub laupäeval kaheksa kiiruskatsega, mille jooksul läbitakse 126,18 katsekilomeetrit.

 

Foto: Ray Põder

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2017

See on järjekorras juba 15. raamat sarjast „Eesti autosport“, olles üks pikema traditsiooniga spordiraamatuid Eestis. Raamat on pilguheit 2017. aastale Eesti autospordis, siit leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ning hulgaliselt pilte.

Loodetavasti rõõmustab tänavune aastaraamat kõiki autospordisõpru nii Eestis kui välismaal.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas