Ott Tänak – Martin Järveoja võitsid Rootsi MM-ralli! Roland Poom – Ken Järveoja JWRC klassis teised!

Rootsi MM-ralli viimasel võistluspäeval jäi veel sõita kolm kiiruskatset ja liidrina alustasid päeva Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC). Ralli viimast 51,31 katsekilomeetrit alustasid samas sekundis Esapekka Lappi – Janne Ferm (Toyota Yaris WRC) ja Andreas Mikkelsen – Anders Jaeger (Hyundai i20 Coupe WRC), kes jäid liidritest maha 54,5 sekundiga.

Viimast võistluspäeva alustati Likenäs katsega mida sõideti kahel korral. 21,19 km pikkuse katse esimese läbimise parimat aega näitasid Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC).

Tänak – Järveoja enam mingeid riske ei võtnud ning kaotasid meeskonnakaaslastele küll katsel ligi kümne sekundiga, kuid jätkasid kindlate liidritena. Eestlaste seljataga haarasid teise koha Lappi – Ferm, kes juhtisid nüüd kolmandaks tõusnud Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) ees 2,5 sekundiga.

Hommikuse katse korduse parimat aega näitasid Elfyn Evans – Scott Martin (Ford Fiesta WRC). Heitluses teisele kohale võttis Lappi Neuvillelt juurde 1,9 sekundit ja juhtis nüüd enne viimast katset 4,4 sekundiga.

Rootsi MM-ralli 2019 viimase kiiruskatsena sõideti Torsby katse, mille kindla võidu võtsid tänavused Rootsi MM-ralli võitjad Ott Tänak – Martin Järveoja!

Hooaja ainsa talveralli võitnud eestlaste edu oli lõpuks teisel kohal lõpetanud Lappi – Fermi ees 53,7 sekundit.

Eestlastele oli see nende karjääri seitsmendaks MM-ralli võiduks ja Tänak – Järveoja on seega võitnud nüüd MM-ralli nii kruusal, asfaldil, kui ka lumel.

See, mis omal ajal Tänaku mentoril Markko Märtinil jäi saavutamata, on nüüd tema õpilase Tänaku poolt tehtud. 

„See on imeline. Ma tean kui väga mu väga hea sõber Markko Märtin tahtis seda ralli võita ja ta oli ühel korral sellele väga lähedal. Olen õnnelik, et me suutsime seda ja nüüd on meil tiimis see võit olemas. Punktikatsel läksin sõitma head tulemust, sest rütm oli hea, lihtsalt sõitsin veidi kiiremini, aga ilma suurema riskita. See oli väga hea katse,“ sõnas Tänak finišipoodiumil.

Otist ja Martinist sai neljas mitte skandinaavlastest võistluspaar, Sebastien Loebi – Daniel Elena, Sebastien Ogier – Julien Ingrassia ja Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul kõrval, kes Rootsi MM-ralli selle 67.aastase ajaloo jooksul võitnud. Martini on nüüd Rootsi rallilt ette näidata 2014.aasta WRC2 klassi võit ja tänavune üldvõit.

Ott Tänak – Martin Järveoja võitsid ralli jooksul kuus kiiruskatset ja teenisid maksimumpunktid ehk 30.

MM-arvestuses tõusid Tänak – Järveoja 47 punktiga MM-liidriteks ja edestavad teist kohta hoidvaid Neuville – Gilsouli 7 punktiga. Rootsi MM-liidrina saabunud Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Citroen C3 WRC) kukkusid 31 punktiga kolmandaks.

Tootjate arvestuses tõusis liidriks Toyota, kes edestavad Hyundaid 1 ja Citroeni 11 punktiga.

 

Rootsi MM-ralli 2019 lõppjärjestus

1.Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC 2:47:30.0

2.Lappi / Ferm Citroën C3 WRC +0:53,7

3.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC +0:56.7

4.Mikkelsen / Jaeger Hyundai i20 WRC +1:05.4

5.Evans / Martin Ford Fiesta WRC +1:08.2

6.Meeke / Marshall Toyota Yaris WRC +1:38.8

7.Loeb / Elena Hyundai i20 WRC +1:47.9

8.Tidemand / Floene Ford Fiesta WRC +3:37.7

 

Roland ja Ken lõpetasid ühise esimese JWRC etapi suurepärasel teisel kohal!

Rootsi MM-ralli viimasel päeval sõitsid ka JWRC klassi võistlejad ning selles arvestuses läksid oma teist kohta kindlustama Roland Poom – Ken Järveoja.

Noormehed said seatud ülesandega suurepäraselt hakkama ning lõpetasid oma karjääri esimese ühise JWRC etapi poodiumi teisel astmel.

Võitjatest, kelleks olid koduteedel sõitnud Tom Kristensson – Henrik Appelskog, jäädi 19 katse kokkuvõttes maha minut 31,2 sekundiga.

Ken Torn – Kuldar Sikk lõpetasid hooaja esimese JWRC etapi kümnendal kohal.

Autoralli MM-sari jätkub märtsis kolme nädala pärast, kui 7.-10.märtsini sõidetakse Mehhiko ralli. 

Palju, palju õnne Ott ja Martin ning Roland ja Ken!

 

Foto: Toyota Gazoo Racing

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2017

See on järjekorras juba 15. raamat sarjast „Eesti autosport“, olles üks pikema traditsiooniga spordiraamatuid Eestis. Raamat on pilguheit 2017. aastale Eesti autospordis, siit leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ning hulgaliselt pilte.

Loodetavasti rõõmustab tänavune aastaraamat kõiki autospordisõpru nii Eestis kui välismaal.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas