Priit Koik asus liidriks, Robert Virves kasvatas edu

Rando Aav
rally.ee

4.-6 septembril Lõuna-Eesti teedel toimunud MM-ralli kuulus kahes masinaklassis ka Eesti meistrivõistluste arvestusse ning Eesti noorte väljakutsevõistluste (Estonian Junior Challenge) arvestusse. Reedene ja laupäevane võistluspäev läksid kummaski võistlussarjas arvesse kolmanda ja pühapäevane rallipäev neljanda etapina.

Meistrisarja kolmanda etapi võitsid EMV2 arvestuses ehk R5 autode klassis Egon Kaur - Silver Simm (Škoda Fabia R5 Evo). Erinevalt konkurentidest oli neil rallisõit väga seiklusrikas. "Teine kiiruskatse oli üsna libe ning momente oli omajagu, Kolmandaks katseks otsustasime, et tõmbame tagasi, kuna ralli on üsna pikk. Selle katse stardis käis aga kapott tagurpidi. See oli jäänud ülesõidul kinnitamata. Vajusime kehva nähtavuse tõttu korra ka kraavi ja suretasime auto välja," rääkis Kaur. Pärnakas lisas, et neljas kiiruskatse tuli kõige stabiilsema tempoga, aga katse keskel tõmbas kaardilugejal hüpetel hinge kinni, sest amordid käisid põhja. Ka kohtus nende auto korra põhupalliga ja purunes üks tagumine rehv.

Teise tulemuse said kirja üle pika aja ralliteedele naasnud Rainer Aus - Simo Koskinen (Škoda Fabia R5 Evo) ja kolmandad olid tabeliliidrid Raul Jeets - Andrus Toom (Škoda Fabia R5 Evo). Üldseisu see 11 lisakatsest koosnenud etapp meistrisarjas kuigivõrd ei mõjutanud, sest peale kolmanda tulemuse kirja saanud tartlaste mainituist keegi tänavu R5 autoga varem võistelnud ei ole.

Neljanda etapi järel tabeliseis muutus. Esikolmikusse jõudsid seekord vaid need, kes tänavu enne Estonia rallit EMV2 arvestuses võistelnud ei ole. Võidu võtsid Karl Kruuda - Dale Mocatt (VW Polo GTi R5) 13,6 sekundilise eduga rallipaari Georg Linnamäe - Volodymyr Korsia (VW Polo GTi R5) ees. Egon Kaur - Silver Simm olid sedakorda kolmandad.

Priit Koik - Alari-Uku Heldna (Ford Fiesta R5), kes esiti said kuuenda koha eest juurde 15 punkti, teenisid pühapäeval viienda koha eest juurde 19 punkti. Kuna Raul Jeets ja Andrus Toom selle rallipäeva teelt väljasõidu tõttu katkestasid, siis kerkisid nende ees tabeliliidriteks just Koik ja Heldna, seda küll vaid punktilise eduga. "Meil esimene pool päeva oli amort katki. Seepärast tegime kaks spinni, ühe päris suure hoo pealt ja siis tuli suur vahe sisse," põhjendas Priit Koik keskpärast tulemust laupäevastel kiiruskatsetel. "Pühapäeval tundus, et ei olnud enam midagi püüda." Eesti meistrivõistluste punkte said mehed aga mõlemalt etapilt ning neile endilegi üllatuseks tõusid nad hooaja viimase etapi eel N4 ja R5 autode koondklassis Saaremaa ralli eel liidriks. Seni on Priit Koik ilma tiitlivõiduta, ent nüüd võib aastaid rallit sõitnud mees selle plaani hea õnne korral realiseerida, sest Saaremaa teed on talle meelepärased: "Olen 10 aastat võistelnud ja Saaremaal korduvalt sõitnud. Tuleb anda endast maksimum. Eelmisel aastal olin R5 autoga esmakordselt Saaremaal. Seekord olin enesekindel ja tuli hea tulemus. Ma ei karda Saaremaad. Pigem mulle seal sõita meeldib."

Punktiseis EMV2 arvestuses enne hooaja viimast etappi: 1. Priit Koik 84 p, Raul Jeets 83 p, Egon Kaur 61 p, Georg Linnamäe 60 p, Roland Poom 57 p, Karl Kruuda 56 p, Rainer Aus 48 p, Siim Aas 19 p, Gustav Kruuda 18 p.

EMV3 arvestuses ehk R1, R2 ja A6 autode ühisklassis võitsid mõlemad Eesti meistrivõistluste etapid Robert Virves ja Sander Pruul. Teistkordselt ralliautol Ford Fiesta Rally4 võistelnud saarlased teenisid seega maksimaalsed punktid ning kasvatasid oma punktiskoori 138 peale. Tartlane Gregor Jeets, kes hooaja esimesed sõidud tegi kaasa koos Kauri Pannasega ning Estonia rallil võistles koos väga kogenud kaardilugeja Kuldar Sikuga, sai äsja juurde teise koha punktid. Tema punktisaak kasvas 51 punktilt 107 punktile.

Punktitabelis kolmandat kohta hoidvad Kaspar Kasari ja Jakko Viilo teenisid seekord punkte vaid pühapäeval, sest laupäeval seiras neid ebaõnn. Laupäeva hommikul said nad pihta teel olnud kivile, mis lõhkus esisillas mõned osad. Õhtul murdus käändmik täitsa katki ning nad pidid sõidu katkestama. "OT Racing tegi super töö ning saime järgmisel päeval jätkata," kommenteeris Kasari, kel seniste võistluste järel EMV3 arvestuse punkte koos 63.

Tabeliliider on seega enne viimast, Saaremaal sõidetavat etappi valitsev EMV3 arvestuse Eesti meister Robert Virves, kellele järgnevad Gregor Jeets ja Kaspar Kasari. Täpselt sama järjestus on seniste rallide järel ka Eesti noorte väljakutsevõistlustel. Liider on Virves, kel kogutud 147 punkti, Jeetsil on kirjas 94 ja Kasaril kolmandana 59 punkti.

Punktiseis EMV3 arvestuses enne hooaja viimast etappi: 1. Robert Virves 138 p, 2. Gregor Jeets 107 p, 3. Kaspar Kasari 63 p, 4. Vladas Jurkevicius 40 p, 5. Lauri Joona 28 p, 6. Reinis Nitišs 21 p, 7. Janno Pagar 21 p, 8. Georg Linnamäe 20 p, Justas Simaška 5 p.

Kummaski võistlussarjas saab otsustavaks viimane, oktoobris Saaremaal sõidetav etapp. Kuigi 23-aastane Raplast pärit Kaspar Kasari enam kummagi rallisarja võidule pretendeerida ei saa, lubab ta konkurentidele seal anda väärika lahingu: "Kindlasti anname Saaremaal endast maksimumi ja lähme püüdma kõrgeimat kohta." Suure tõenäosusega kordab mullu Eesti meistrisarjas pronksmedali välja teeninud Kaspar Kasari tänavu sama.

Võimalikust tiitlivõidust peab kodusaarel toimuval võistlusel varem kahel korral osalenud 20-aastane favoriit Robert Virves olulisemaks juunioride rallisarja võitu, sest just selle võistlussarja parimale on välja pandud kopsakas preemia. Erinevalt Eesti meistrivõistlustest, antakse juunioride väljakutsevõistlustel täiendavalt punkte ka kiiruskatse võitude eest. Estonia rallil võitis enamiku katsetest just saarlane, Gregor Jeets sai katsevõidu eest juurde ühe punkti.

Hooaja viimase võistluse muudab pingeliseks asjaolu, et juunioridele antakse sealt topelt punkte (1 koht 60 punkti, 2 koht 48 punkti, 3 koht 42 punkti jne). Katsepunkte topelt ei jagata. Missugused šansid oleksid kodus võistleva Robert Virvese vastu Gregor Jeetsil? Võidu korral teeniks tartlane oma senisele 94 punktile lisaks 60 punkti ehk punkte oleks kokku 154. Kui tal õnnestuks võita ka kõik kiiruskatsed, tuleks lisaks 12 punkti ehk punktiskoor oleks 166. Kui Terviseamet viiruseleviku tõkestamise eesmärgil keelab linnakatse korraldamise, jääks kiiruskatseid järgi 11 ehk punktisaak oleks 165. Oluline on siinjuures teada, et võitja selgitamisel lähevad arvesse kõik etapid ja kehvemat tulemust maha ei arvata, seega iga punkt loeb. Sõltumata Jeetsi tulemusest teeniks Virves võidu juhul, kui ta lõpetab Saaremaa ralli juunioride arvestuses vähemalt kaheksandal kohal, siis oleks punkte vastavalt 147+22=169. Tänavu on selles rallisarjas aga üldse punkte korjanud vaid 6 võistlejat, ehk lisaks eelmainitutele veel soomlane Lauri Joona, lätlane Reinis Nitišs ja leedulane Justas Simaška. Lühidalt, Robert Virvesel on väga head šansid võita koduseinte toel mitmes rallisarjas. Saarlane ise ütles, et ta ei oskagi prognoosida, kas Saaremaa rallil võiks miski probleemiks kujuneda, eesmärk olevat nagunii Gregor Jeetsist kiirem olla: "Eks paistab, aga proovime!"

Kas Gregor Jeetsil võiks olla salarelv Robert Virvese vastu? "Ilmselt ei ole, sest see on talle koduralli ja ta on siiski natuke kiirem meist," märkis Gregor Jeets, kes ideepoolest läheb Saaremaa rallile püüdma hoopiski tiitlivõitu Läti meistrisarjas. Nimelt kuulub tänavune Saaremaa ralli ka Läti meistrivõistluste arvestusse. Gregor Jeets on LRC3 kategoorias seniste Lätis ja Leedus sõidetud rallide järel liidrikohal, olles kogunud 84 punkti. Järgnevad Reinis Nitišs 76 ja Mārtiņš Sesks 70 punktiga. Jeetsil on Läti meistrivõistlustel käeulatuses teinegi võimalik meistritiitel - nimelt peetakse sealgi eraldi arvestust juunioridele. Enne viimast etappi troonib liidrikohal Mārtiņš Sesks, kelle edu eestlase ees vaid paar punkti. Kuivõrd lätlane on pühendunud juunioride MM-sarjas sõitmisele, siis kihutab ta ilmselt samal ajal Sardiinia MM-etapil, mistõttu poleks Gregor Jeetsil võitmiseks vaja teha muud, kui Saaremaa ralli puhtalt lõpetada.

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2019

Meie autospordi kuldne aasta kogu oma kirevuses on nüüd kaante vahel ja saadaval raamatukauplustes üle Eesti ja veebipoest aadressil http://makse.autosport.ee/shop

Saa teada meie aegade kirkaima spordisaavutuse telgitagustest asjaomaste suu läbi, loe sisutihedaid ja värvikaid kokkuvõtteid erinevate autospordialade aasta olulisematest sündmustest-sarjadest ja naudi efektseid ülesvõtteid, mis nähtut-kogetut parimal moel edasi annavad.

veebitehas