Väga põneva ja sündmusterohke Lõuna-Eesti ralli võitsid Georg Gross – Raigo Mõlder

* Gross – Mõlder ja Solberg – Johnston pakkusid tõelise põnevusetenduse

* Estonian R2 Challenge võitja selgus viimasel katsel

* Selgusid esimesed Eesti meistrid

Eesti autoralli meistrivõistluste viies ja Läti meistrivõistluste kuues etapp, Lõuna-Eesti ralli jätkus laupäeval kaheksa kiiruskatsega.

Teist võistluspäeva alustasid liidrina Oliver Solberg - Aaron Robert Johnston (VW Polo R5), kelle edu Georg Gross – Raigo Mõlder (Ford Fiesta WRC) ees oli 1,3 ja Egon Kaur – Silver Simm (Ford Fiesta Proto) ees 4,8 sekundit.

Nii nagu reedel jätkus ka laupäeval duell Solberg vs Gross. Kui teise võistluspäeva avakatse võitis noor norrakas ja suurendasid oma üldedu 4,7 sekundi peale, siis kohe järgeval tegi Solberg spinni ning andis Grossile 6,8 sekundit tagasi. Päeva esimesele hoolduspausile tulid liidrina Gross – Mõlder, kelle edu Solberg – Johnstoni ees oli 2,1 sekundit. Hommikuste katsete kordused võitsid eestlased ning suurendasid oma üldaedu 8,8 sekundile.

Kui ralli kuuenda ja seitsmenda kiiruskatse olid võitnud Gross – Mõlder, siis järgenvad kaks võitsid Solberg – Johnston, kes olid eestlaste üldedu sulatanud vaid 2,7 sekundile.

Ralli kaks viimast kiiruskatset pakkusid rajaäärde kogunenud publikule põnevust kuni viimaste meetriteni. Esimesena võttis rünnaku ette Gross, kes võitis katse ning suurendas edu Solbergi ees 2,7 sekundi võrra. Kuigi Solberg – Johnston võitsid ralli lõpetanud punktikatse ning edestasid Gross – Mõlderit 1,5 sekundiga, siis ralli võiduks jäi neil sellest väheks.

Lõuna-Eesti ralli 2019 võitjatena finišeerisid Georg Gross – Raigo Mõlder, kes edestasid 11 kiiruskatse kokkuvõttes Oliver Solberg – Aaron Robert Johnstonit 3,9 sekundiga.

Hooaja viienda meistrivõistluste etapi kolmas koht võistluspaarile Egon Kaur – Silver Simm, kes jäid võitjatest minuti ja 12,2 sekundi kaugusele.

„Mul on aastaid tagasi olnud Ott Tänakuga sarnaseid sekund-sekundis lahinguid ja selles mõttes ei olnud see mulle võõras kogemus. Oliver surus ikka väga korralikult ja meil oli korralik spordipäev, a me nägime, et me suudame seda hoogu sõita, kuigi pidime vahel ka oma piire ületama. Hoolimata sellest, et vahepeal sõitsime ka üle piiri, ei tahtnud me seda võitu ära anda ja lõpuks lõpp hea, kõik hea,“ sõnas ralli finišis oma karjääri teise Lõuna-Eesti ralli võitnud Gross.

Kui ralli absoluutarvestuses pidid Solberg – Jonston leppima teise kohaga, siis klassis EMV2 kuulus esikoht just neile. Selle tulemusega kindlustasid nad endale ka tänavuse EMV2 klassi meistritiitli. Klassi teine koht Priit Koik – Alari-Uku Heldnale (Ford Fiesta R5) +3.42,1 ja kolmandad olid Denis Rostilov – Georgy Troshkin (Mitsubishi Lancer Evo IX) +4.28,6.

„Oli väga tihe heitlus Grossiga, kus kord võitsin mina katse ja siis jälle tema. Ma ei lootnud nendel kiiretel katsetel võita ja eriti tema oluliselt kiirema auto vastu, kuid kui poleks seda spinni olnud, siis oleks ehk olnud hoopis teine tulemus.

Viimasel katsel andsin endast maksimumi ja vähendasin vahet, kuid natukene jäi puudu,“ võttis Solberg väga põneva võistluse kokku.

Kui Lõuna-Eesti ralli üldvõidule käis tihe heitlus, siis esiveoliste klassis EMV3 ja Estonian Junior Challenge arvestustes oli see veel tihedam. Mõlema klassi arvestuse võitja selgus alles viimasel katsel ning mõlema arvestuse võidud võtsid Robert Virves – Sander Pruul (Ford Fiesta R2T). Nende edu tänavuste Estonian R2 Challenge võitjate Ken Torn – Kauri Pannas (Ford Fiesta R2T) ees oli vaid 0,6 sekundit. Eelmainitud arvestuste kolmandad kohad võistluspaarile Georg Linnamäe – Volodymyr Korsia (Peugeot 208 R2), kes jäid Virves – Pruulist maha 51,4 sekundiga.

„Ma arvan, et iga ralliga olen midagi juurde õppinud ning lõpuks on hakanud tekkima hoog, mida on selle autoga (R2), millel pole palju jõudu tarvis ning seda tuleb osata hoida. Viimasel katsel pingutasin kõvasti, kuigi seal oli palju tegemist, sest ere päike ja tolm segasid kohati päris palju,“ sõnas õnnelik Virves ralli finišipoodiumi eel.

Neljaveoliste rahvuslikus klassis EMV4 võtsid kaksikvõidu Läti võistluspaarid. Klassivõit võistluspaarile Emils Blums – Didzis Eglitis (Mitsubishi Lancer Evo IX) ja teine koht tänavustele EMV4 klassi meistritele Edijs Bergmanis – Toms Freibergsile (Mitsubishi Lancer Evo IX) +1.34,6. Kolmas koht poolakatele Mikolaj Kempa – Marcin Szeja (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes kaotasid võitjatele 2:32,1.

Kaheveoliste klassi EMV5 parimad olid Patrick Juhe – Rainis Raidma (Honda Civic). Eestlastest jäid 17 sekundi kaugusele tänavused EMV5 klassi meistrid Klim Baikov – Andrei Kleshchev (Lada 2105).

Klassi kolmas koht võistluspaarile Kermo Laus – Alain Sivous (Nissan Sunny), kes kaotasid Juhe – Raidmale 20,4 sekundiga.

Kaheveoliste klassi EMV6 arvestuse Lõuna-Eesti ralli parimad olid Kristo Subi – Raido Subi (Honda Civic Type-R), kes edestasid Karel Tölp – Martin Vihmanni (Honda Civic Type-R) 26,8 sekundiga.

Klassi kolmas koht Uldis Lepiksons – Ainars Šteinbergsile (Ford Puma), kes kaotasid võitjatele 2:46,3.

Tagaveoliste klassi EMV7 arvestuses jagasid esikolmiku kohad Raiko Aru – Veiko Kullamäe (BMW M3), Rene Uukareda – Jan Nõlvak (BMW M3) +2:40,1 ja Ott Mesikäpp – Raiko Lille (BMW M3) +2:55,5.

Veoautode klassis EMV8 ei leidnud kolmandat etappi järjest vastaseid võistluspaarile Taavi Niinemets – Esko Allika (GAZ 51A), kes selle tulemusega endale ka tänavuse meistritiitli kindlustasid. Klassi teine koht võistluspaarile Ats Nõlvak – Mairo Ojaviir (GAZ 53) +3:12,5 ja kolmandad olid Meelis Hirsnik – Kaido Oru (GAZ 51 R5) +3:19,3.

17.Lõuna-Eesti ralli lõppjärjestus: http://autosport.ee/rallyreg/?page=47&race_id=456&race_ss_class_id=0&

Eesti autoralli meistrivõistlused jätkuvad kuue nädala pärast, kui 11.-12. oktoobrini sõidetakse 52.Saaremaa ralli.

Foto: Raivo Remmelgas.

EST RUS ENG

Üldinfo

Eesti Autospordi Liit on Eesti Autoklubi (13.10.1924-16.06.1940) ja Eesti Autoliidu (1947-1988) õigusjärglane ning nende tegevuse jätkaja. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA liige alates 11. oktoobrist 1991. a, omades FIA põhikirja art 3.1 kohaselt Rahvusliku Autoklubi staatust. EAL on Rahvusvahelise Autoliidu FIA poolt volitatud ainupädev autospordi ja autonduse edustaja Eesti Vabariigi territooriumil.

Autosport 2018

Järjekorras 16. raamat sarjast „Eesti autosport“ on pilguheit 2018. aastale Eesti autospordis. Raamatust leiab kõigi alade põhjaliku hooaja kokkuvõtte nii eesti kui inglise keeles, statistikat ja hulgaliselt pilte.

Saadaval Apollos ja Rahva Raamatus ning EAL kontoris Mustamäe tee 4.

veebitehas